Fem tips til hvordan du fanger kundene på nettet

– fra Nathalie Nahai.

875x580_Nathalie.jpg

Nettpsykologen Nathalie Nahai

1. Støtt opp om kjøpet

Takk kunden og forsterk handleatferden ved å bekrefte den gode beslutningen. Det kan for eksempel gjøres med en tekstmelding eller e-postmelding som sier: "Takk for handelen. Vi setter pris på at du er kunde hos oss. Du gjorde et godt valg!"

2. Belønn kunden

Gi kunden noe tilbake som takk. Eksempler kan være rabatter på neste kjøp eller andre personlige tilbud.

3. Vis til referanser

Referanser fra andre kunder, bedrifter, kjendiser eller eksperter kan gjøre det enklere å overbevise kunden om at han eller hun har valgt rett.

4. Bruk kundens kanaler

Instagram, Twitter, blogger og Snapchat er eksempler på kanaler som brukes av mange kunder for å tipse følgerne om produkter og tjenester. Bruk de rette kanalene til markedsføringen.

5. Gjør valget enkelt

Ord som "profesjonell" og "oppgradere", og priser som slutter på 97, 98 og 99, gir kunden en opplevelse av at han eller hun får mye for pengene. Alle vil føle seg som en proff, ha den nyeste oppdateringen og gjøre en handel til god pris.