Hvorfor følger kunder visse merker?

Det blir stadig vanskeligere å fange kundenes interesse i den digitale verdenen.
Man konkurrerer med så mange andre, og det er viktig å tenke gjennom hvorfor nettopp de skal følge dere. Her er fem tips til hvordan du får kundene til å følge deg.

follow_PostNord_Stralfors_872x580.jpg

Belønning og bonus:

Kundene ønsker å føle seg verdsatt og få noe tilbake. Tilby eksklusive klubber og gi rabatt så ofte du kan for å tilfredsstille kundene.

Først ute:

Det er stas å få vite noe før alle andre og være tidlig ute med trender. Mange trofaste kunder opplever det som luksus å få ta del i de første nyhetene.

Lærerikt og anvendelig:

Gi kundene det lille ekstra. Hvorfor ikke et hverdagstips om hvordan man kan unngå et konkret problem? Hvis innholdet som bedriften formidler, er godt laget, vil kundene gjerne snakke om det til venner og kjente, og det er den beste markedsføringen du kan få!

"Frakoblet" forhold:

Sosiale medier er en stor del av prosessen. Ved å få folk til å like siden og dele interessant innhold kan du øke kundenes interesse. Hvis en person ser at vennene liker merket ditt, øker sjansen for at også de vil trykke på Liker-knappen. Deretter blir det forhåpentlig kjøp.

Rask kundeservice:

I dag vil kundene ha raskt svar på spørsmål om produkter og andre ting, og mange bruker sosiale kanaler som forum. Alt er synlig på de sosiale media, så det er viktig å ha kontroll på hvem som svarer. Hvis det gjøres raskt og med riktig tilbakemelding, kan man få svært gode resultater.