Nye muligheter på krevende marked

Har du lagt merke til hvordan de nye, digitale plattformene sakte endrer atferden vår og forventningene? Hvordan det i dag føles selvsagt å kunne kontakte en bedrift på telefon og deretter fortsette dialogen på Mine sider eller i nettprat?

kare-lund-stralfors-norge.jpg

Kåre Lund, PostNord Strålfors.

Det blir snakket mye om automatisert kommunikasjon for tiden, om å finne nye, effektive metoder for å nå ut og samtale med kundene – i alle kanaler.

– For oss i PostNord Strålfors innebærer dette nye muligheter når vi sammen med kundene og samarbeidspartnerne våre utvikler fremtidens løsninger, sier Kåre Lund fra PostNord Strålfors.

– Aller best blir det når vi får være med fra begynnelsen av og ta et samlet grep om kommunikasjonsutfordringene. Da blir resultatet en kundespesifikk og effektiv løsning der vi i fellesskap utforsker teknologiens alle muligheter.

Det er også derfor PostNord Strålfors foretrekker å snakke om automatisering av kommunikasjon heller enn automatisering av markedsføring, for i det begrepet ligger alt fra fakturaer og andre administrative strømmer til markedskommunikasjon og EDI-leveranser.

I det siste nummeret av Smarter Communication Magazine snakker vi om automatisert kommunikasjon med Carina Björkefors, Chief Development Officer i det nordiske finansieringsselskapet EnterCard. Hun forteller at det blir tydeligere for hver dag at kundene forventer mer individuelt tilpasset og personlig kommunikasjon. Slik oppsummerer hun hvorfor EnterCard velger å kommunisere mer, bedre og mer personlig med kundene enn noensinne:

  1. Vi må alltid tilby verdi til kundene, partnerne og partnernes kunder. Hvis vi leverer gode tilbud og enkle, problemfrie samarbeidsforhold, vil de ikke skifte oss ut.
  2. Alle er forskjellige, og samtidig skal det være enkelt å forholde seg til oss. Det betyr at vi må ha mange forskjellige tilbud som fungerer på forskjellige måter. Å kommunisere på en relevant måte betyr i praksis omnikanal: rett informasjon til rett person i rett kanal til rett tid.
  3. Teknologien er moden nå. I dag er teknologien så smart og avansert at vi kan tilby kundene en helt ny dimensjon i kommunikasjonen.

PostNord Strålfors er en solid aktør innenfor digital kommunikasjon som utvikler og tilbyr kommunikasjonsløsninger til bedrifter med mange kunder.

– Kjernekompetansen vår består i å kunne håndtere store mengder variable data og distribuere dem til rett person, i rett kanal, til rett tid. I praksis betyr det at vi sammen med kundene våre bygger sterke relasjoner, ofte i flere kanaler, ved hjelp av automatisert og personlig tilpasset kommunikasjon, sier Kåre Lund.