Fremtidens betalingsløsninger

De siste årene har konkurransen innen betalingsløsninger og andre finansielle tjenester økt kraftig. Nå finnes det flere leverandører og bedre og sikrere tjenester enn noen gang før. 

Eksperter, inspirasjon & løsninger Smartere betalinger

Her finner du inspirasjon og gode råd fra Nordens ledende eksperter, innsikt i hvordan andre virksomheter har løst sine utfordringer samt spennende tanker om fremtiden når det gjelder innovasjon og trender.

Med PostNord Strålfors' Payment Management kommer du raskt i gang. Med oss får du alt på ett sted, i og med at vi samarbeider med alle store aktører på det nordiske markedet. Kontakt våre eksperter, så finner vi i fellesskap de betalingsløsningene som passer best for din bedrift.

Ekspertintervjuer

Digital-inkasso_16-9.jpg

Potensialet for digital inkasso er enormt

PostNord Strålfors jobber aktivt med å forenkle prosesser for distribusjon av betalingsdokumenter, og i samarbeid med Nets og flere av sine kunder har selskapet utviklet en løsning for å sende inkassodokumenter direkte til nettbanken.

«Vi ønsker å være i forkant av utviklingen innen krav til digital inkasso sammen med våre kunder og partnere», sier Andreas Schei, leder for forretningsutvikling i PostNord Strålfors.

Expert_LINK-Mobility_Robin-Jonsson_16-9_3.jpg

Møt kunden der kunden ønsker å være

Hvordan gjør du virksomheten relevant i en digital verden? Spør du Robin Jonsson i LINK Mobility, er det ved å levere verdi i mobilen.

«Vi forbrukere er kresne. Noen har WhatsApp, andre har Messenger. Vi ønsker å bruke det vi er vant til. Det betyr at de bedriftene som møter kunden i den kanalen kunden foretrekker, har en stor fordel», sier han.

Expert_Danske-Bank_Tim-Wolff-Jacobsen_16-9.jpg

Fremtidens finansielle motorveier

P27 støtter en strømlinjeformet fakturerings- og betalingsprosess. Det blir lettere å justere transaksjoner, og overføringer kan også skje mye raskere. Tim Wolff Jacobsen er senior Vice President for betalingsløsninger i Danske Bank og bankens representant i P27 Nordic Payments, som han sammenligner med å lage et motorveinett som sikrer ensartethet over hele landet.

Inspirasjon, kundecaser og løsninger

Lowell_16-9.jpg

Lowells løsning revolusjonerer bransjen

Lowell tilbyr både store og små bedrifter totalløsninger innen kreditthåndtering og inkasso. Et av de viktigste initiativene de siste årene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. De er de første i Sverige til å lansere Mobilinkasso.

«Vår drivkraft er å få kreditter til å fungere bedre for alle, både for bedrifter og for deres kunder. Digitale løsninger gjør det enklere for oss å leve opp til det selskapet vi ønsker å være», sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

Svea-Finans_16-9.jpg

En god kundeopplevelse bygges over tid

Svea-konsernet er Nordens største privateide finansieringshus og tilbyr administrative og finansielle tjenester for små og store bedrifter i alle bransjer. 

«Omnikanal gjennom PostNord Strålfors gir oss et konkurransefortrinn. Uansett hva som kommer i årene fremover av endringer, vil vi være fleksible», sier Jostein Vingsand, som jobber som forretningsutvikler i selskapet.

New-payment-patterns_Photo_LinkedIn.jpg

Slik endres betalingsmønstrene i Norden

Kommer du fremdeles til å bære rundt på en lommebok om fem år? Antagelig ikke.

«Digital teknologi åpner for ny kontaktløs betaling som bedre integreres i kjøpsopplevelsen», sier Eilin Schjetne, Product Director for Norden og Baltikum i Visa.

Payment-Management_16-9_2.jpg

Betalingsløsninger

Betalingsløsninger for faktura i Omnikanal lar kunden velge selv hvordan, hvor og når. Vår løsningsplattform for Betalingsløsninger gjør det enkelt og praktisk for deg å la kundene bestemme.


Markedstrender Omnichannel FinTech

Enklere og smartere betaling

Har du noen gang reflektert over hvilke betalingsløsninger dere tilbyr kundene? Gjør dere det enkelt for dem? Og hvilke alternativer finnes det?

Vi i PostNord Strålfors samarbeider med Nordens ledende leverandører av betalingsløsninger for å kunne tilby alternativer som er optimalt tilpasset din bedrift, ditt marked og behovene til dine kunder.

«Vi hjelper allerede mange ledende bedrifter med å få betalt i tide og samtidig forbedre kundenes opplevelser», sier Andreas Schei, leder for forretningsutvikling i PostNord Strålfors.

Betalingsløsninger i omnikanal

Våre Payment Management-løsninger er utviklet ut fra et omnikanalperspektiv, slik at du enkelt kan la kundene bestemme hvordan, hvor og når de vil betale en faktura.

«Vi mener at fakturabetaling skal være både tydelig, enkelt, sikkert og effektivt. Med våre Payment Management-løsninger har vi fjernet kompleksiteten forbundet med digital fakturering. Det gjør også at våre kunder kan bruke tiden på å bygge en bedre kundeopplevelse – og i siste instans også en bedre virksomhet», sier Andreas Schei.

I dag foretrekker stadig flere bedrifter betaling i digitale kanaler, f.eks. Kivra, Swish eller e-faktura. Disse løsningene gjør betalingen raskere og enklere, men digital fakturering er samtidig en kompleks prosess som krever integrering av flere forskjellige tjenester og datastrømmer samt høy sikkerhet.

«I dag finnes det en rekke betalingsløsninger for fakturering. Samtidig har hver kunde sine egne unike preferanser. Hvis fakturaen ikke er tilpasset kundens ønsker, kan det føre til manglende betaling, dyre betalingspåminnelser, lavere kontantstrøm og i siste instans også en dårlig kundeopplevelse», sier Andreas Schei.

Enklere kundeopplevelser – en drivkraft

I telekombransjen har den digitale omstillingen pågått i over 20 år – men for finanssektoren er den her og nå, med rask teknologisk utvikling som konsekvens. Og det er de selskapene som klarer å forenkle kundeopplevelsen, som har best potensial til å lykkes.

En løsning som revolusjonerer bransjen

Lowell tilbyr både store og små bedrifter totalløsninger innen kreditthåndtering og inkasso. Et av de viktigste initiativene de siste årene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. De er de første i Sverige til å lansere Mobilinkasso.

«Vår drivkraft er å få kreditter til å fungere bedre for alle, både for bedrifter og for deres kunder. Digitale løsninger gjør det enklere for oss å leve opp til det selskapet vi ønsker å være», sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

Kundecase Lowell

Men – hvem har ansvar for kundene?

Mange i bransjen tror også at det kommer et PSD3, et tredje EU-direktiv, som tvinger bankene til å åpne plattformene sine for mer enn bare betalingstjenester. Kanskje får vi apper som med noen enkle tastetrykk kan håndtere boliglån. Eller som gjør det enkelt å ordne med P2P-lån, dvs. lån mellom privatpersoner.

«Vi er på vei mot et superkomplekst økosystem av finansielle tjenester. Det innebærer store muligheter – men også store utfordringer for lovgiverne. Hvem har egentlig det endelige ansvaret for kundene», spør Claire Ingram Bogusz i dette intervjuet

Kare-Lund_500x500_Bg-white.jpg

Det er lett å komme i gang!

Med PostNord Strålfors' Payment Management kommer du raskt i gang. Med oss får du alt på ett sted, i og med at vi samarbeider med alle store aktører på det nordiske markedet. Kontakt våre eksperter, så finner vi i fellesskap de betalingsløsningene som passer best for din bedrift.

Kontakt oss!
Kare-Lund_500x500_Bg-white.jpg