Industrier Bank, Finans & Forsikring

Løsninger som styrker markedsposisjonen for nordiske forsikringsselskaper

Kontinuerlige kostnadsbesparelser og nye konkurrenter skaper utfordringer for forsikringsbransjen. Tilpasset kundekommunikasjon og effektiv skadehåndtering i sikre kanaler er selve grunnlaget for konkurransekraft.

Effektive kommunikasjonsløsninger møter nye og endrede krav

Forsikringsbransjen har store utfordringer etter hvert som de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder som forventer fleksibel og tilgjengelig kontakt.

Ved å bruke teknologien til å effektivisere og persontilpasse kommunikasjonen øker nordiske forsikringsselskaper kundelojaliteten og mersalget. En tilpasset, sømløs og sikker kundeopplevelse og et tilpasset, sømløst og sikkert skadeoppgjør er hjørnesteinen for forsikringsselskaper som ønsker å være konkurransekraftige.

PostNord Strålfors tilbyr kundetilpassede og sikre kommunikasjonsløsninger som hjelper forsikringsselskaper med å konkurrere og følge regelverket i de enkelte nordiske landene.

 

Jeg vil vite mer

Skreddersydde og sikre kommunikasjonsløsninger

Styrk konkurransekraften med tilpasset kommunikasjon i riktig kanal og i rett tid

Styrk konkurransekraften med tilpasset kommunikasjon i riktig kanal og i rett tid

Forsikringstakere forventer raske og enkle kontaktveier i alle saker og kan enkelt bytte selskap hvis de er misfornøyde med sin opplevelse. Ved å tilpasse kommunikasjonen og betalingsmetodene etter hva kundene foretrekker, fremmes kundelojalitet, mersalg og nysalg.

Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon

Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon

Når ulykken er ute, forventer kunden et smidig og raskt skadeoppgjør. Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet håndterer innkommende kommunikasjon effektivt uansett kanal og raskt finner riktig informasjon i hver sak.

Personvern og sikker kommunikasjon i henhold til det enkelte lands regelverk

Personvern og sikker kommunikasjon i henhold til det enkelte lands regelverk

For forsikringsselskaper er det virksomhetskritisk at informasjon lagres og håndteres på en sikker måte. Hele kommunikasjonskjeden må være sikker, ellers risikerer man redusert tillit og dårligere konkurransekraft. For å redusere risikoene kreves det et aktivt og kontinuerlig arbeid. Les våre tre tips om personvern.

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

«Det norske forsikringsselskapet behandler flere hundre tusen forsikringskrav hvert år. For å sikre best mulig kundeopplevelse bruker selskapet en blanding av brukervennlige digitale tjenester og sensitivitetstrening for å sikre at kundens kontakt med selskapet holder høy kvalitet.»

Pia Sandberg, leder for salgssupport for SMB-kunder i Fremtind Forsikring
Pia Sandberg, leder for salgssupport
for SMB-kunder i Fremtind Forsikring

Inspirasjon og fordypning

Frende-forsikring_16-9.jpg

Frende Forsikring strømlinjeformer dokumenthåndteringen

Enestående kundeservice, banebrytende teknologi og dedikasjon til kundenes behov har satt Frende Forsikring i førersetet i forsikringsbransjen.

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Jeg ønsker å bli kontaktet

Vil du vite mer om hvordan du kan være konkurransekraftig gjennom persontilpasset og effektiv kommunikasjon? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Send en melding

Kontakt_Bg-transp.png