Gå vinnende ut av den harde konkurransen
Forsikringstakere forventer raske og enkle kontaktveier når de trenger å ha kontakt med forsikringsselskapet sitt. 64 % av forbrukerne ønsker også at forsikringsselskapet forstår dem godt (1). Ved å bruke kundedataene på best mulig måte kan forsikringsselskapene vise at de forstår kundene, noe som fremmer både økt kundelojalitet, mersalg og nysalg.
(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.
PostNord Strålfors hjelper forsikringsselskaper med å være konkurransedyktige ved å persontilpasse kundeopplevelsen og effektivisere kommunikasjonen:

Hjelp kundene med å betale forsikringene på en praktisk og enkel måte
Hele 74 % mener at det er ganske eller svært viktig å kunne velge mellom forskjellige betalingsmetoder. Med Payment Management tilbys flere praktiske betalingsløsninger via blant annet Account-to-Account, Vipps, eFaktura og digital postkasse.

La kundene velge hvor de vil motta informasjon
I dag forventer både forbrukere og bedrifter personlig kommunikasjon om sine forsikringer. Med Omnichannel kan kundene selv velge hvor, når og hvordan de får informasjonen, noe som hjelper forsikringsselskapet med fortsatt å være konkurransedyktige.

Persontilpass utsendelsene og effektiviser prosessene
Det er viktig at kommunikasjon om forsikringer ikke er generisk. Kundeopplevelsen og -forholdet kan forbedres ved å persontilpasse utsendelser med for eksempel tilbud og informasjon i riktig kanal. Med nettgrensesnittet Access Interactive forenkles også interne prosesser og samarbeidet.
Vil du vite mer om hvordan du kan tilpasse kommunikasjonen? Kontakt oss, så forteller vi mer.