Styrk konkurransekraften med tilpasset kommunikasjon

Det er stor konkurranse mellom forsikringsselskaper. Teknologisk innovasjon gjør nye selskaper i markedet attraktive for nye målgrupper. Enkelhet og personlig kundekommunikasjon i riktige kanaler til rett tid er nøkkelfaktorer for å beholde og få nye forsikringstakere. 

Jeg ønsker å bli kontaktet

Industrier Bank, Finans & Forsikring

Gå vinnende ut av den harde konkurransen

Forsikringstakere forventer raske og enkle kontaktveier når de trenger å ha kontakt med forsikringsselskapet sitt. 64 % av forbrukerne ønsker også at forsikringsselskapet forstår dem godt (1). Ved å bruke kundedataene på best mulig måte kan forsikringsselskapene vise at de forstår kundene, noe som fremmer både økt kundelojalitet, mersalg og nysalg.

(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.

PostNord Strålfors hjelper forsikringsselskaper med å være konkurransedyktige ved å persontilpasse kundeopplevelsen og effektivisere kommunikasjonen:

Hjelp kundene med å betale forsikringene på en praktisk og enkel måte

Hjelp kundene med å betale forsikringene på en praktisk og enkel måte

Hele 74 % mener at det er ganske eller svært viktig å kunne velge mellom forskjellige betalingsmetoder. Med Payment Management tilbys flere praktiske betalingsløsninger via blant annet Account-to-Account, Vipps, eFaktura og digital postkasse.

Les mer om Payment Management

 
La kundene velge hvor de vil motta informasjon

La kundene velge hvor de vil motta informasjon 

I dag forventer både forbrukere og bedrifter personlig kommunikasjon om sine forsikringer. Med Omnichannel kan kundene selv velge hvor, når og hvordan de får informasjonen, noe som hjelper forsikringsselskapet med fortsatt å være konkurransedyktige.

Les mer om Omnichannel

Persontilpass utsendelsene og effektiviser prosessene

Persontilpass utsendelsene og effektiviser prosessene

Det er viktig at kommunikasjon om forsikringer ikke er generisk. Kundeopplevelsen og -forholdet kan forbedres ved å persontilpasse utsendelser med for eksempel tilbud og informasjon i riktig kanal. Med nettgrensesnittet Access Interactive forenkles også interne prosesser og samarbeidet.

Les mer om Access Interactive

 
Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan du kan tilpasse kommunikasjonen? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Send melding

Inspirasjon og fordypning

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

Det norske forsikringsselskapet behandler flere hundre tusen forsikringskrav hvert år. For å sikre best mulig kundeopplevelse bruker selskapet en blanding av brukervennlige digitale tjenester og sensitivitetstrening for å sikre at kundens kontakt med selskapet holder høy kvalitet.