Industrier Bank, Finans & Forsikring

Fremtidens løsninger for bank og finans

Bank og finans må møte kundenes krav til kommunikasjon og sikkerhet. Strålfors gjør det mulig.

Møt kravene til digitalisering og ivareta samtidig sikkerheten

Digitalisering av kundekommunikasjon, betalingsmåter og håndtering av innkommende post er nødvendig for å kunne møte morgendagens krav og kundeforventninger. Digitaliseringen bidrar ikke minst til en mer ressurseffektiv måte å jobbe på. Men samtidig må banker og finansieringsselskaper også ivareta datasikkerheten og overholde regelverket i alle de nordiske landene der de opererer.

Strålfors hjelper banker og finansieringsselskaper i Norden med å tilby digitale betalingsmåter og sende tilpasset kundekommunikasjon via digitale og fysiske kanaler med nødvendig datasikkerhet.

Jeg ønsker å bli kontaktet

Løsninger for bank- og finansbransjen

Bank-and-finance_Challenge-Payment_16-9.jpg

Betalingsløsninger for dagens digitale behov

Hele 76% av svenskene mener at det er ganske eller svært viktig å kunne velge mellom forskjellige betalingsmetoder. Med betalingsløsninger som Vipps og Account-to-Account (A2A), får banker og finansieringsselskaper raskere innbetalinger, mer lønnsom drift, lavere kredittrisiko og mer fornøyde kunder.

Bank-and-finance_Challenge-Input_16-9.jpg

Sikker og effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon

Bank og finans må kunne håndtere innkommende post og digital kommunikasjon sikkert og effektivt. Digitalisering, distribusjon til riktige interne mottakere og lagring av all innkommende kommunikasjon bidrar til effektive prosesser med fokus på kunder og sikkerhet.

Bank-and-finance_Challenge-Output_16-9.jpg

Digitalisert og tilpasset kundekommunikasjon innfrir forventningene

Kundene blir mer og mer digitale og forventer flere smidige kommunikasjonskanaler å velge mellom. Banker og finansieringsselskaper har i dag store muligheter til å tilpasse og utvikle sin kundekommunikasjon og sørge for at utsendelser havner i kundens foretrukne kanal.

Suksess med kundeopplevelsen kan kokes ned til:

«Verdi skaper kultur, kultur skaper kundeopplevelse, og kundeopplevelse skaper penger. I siste instans er det forretning i kundeopplevelse.»

-	Lars N. Sæthre, kommunikasjonsdirektør, Handelsbanken i Norge
Lars N. Sæthre
Kommunikasjonsdirektør, Handelsbanken i Norge

Inspirasjon og fordypning

Customer-IQ_Experts-panel_Handelsbanken_16-9.jpg

Vinner hjerter, tillit og markedsandeler med kundeopplevelse

I en tid der de fleste bankene konkurrerer om å bli den mest digitale, fokuserer Handelsbanken på kundeopplevelse – både digitalt og ved fysiske møter med bankrådgivere. Det store fokuset på kundeopplevelse har ikke bare vært med på å gjøre Handelsbanken til den mest foretrukne banken på alle bankens markeder, det bidrar også til å vinne markedsandeler.

Customer-IQ_Experts-panel_VolvoFinans_16-9.jpg

Bilfinansiering med friksjonsfri kundekommunikasjon

I begynnelsen av 2018 opprettet Volvofinans Bank programmet Zero Friction for å sikre en mer friksjonsfri kundeservice og dermed bedre kundeopplevelsen. I dag har Volvofinans Bank den beste kundeservicen blant svenske banker, og antall årlige henvendelser til kundeservice er redusert med over 20 prosent.

Webinar om faktura- og betalingsløsninger

Fremtiden for faktura- og betalingstjenester

I opptaket fra vårt webinar får du vite mer om hvordan fakturaopplevelsen forandres sammen med Tom Pope, SVP of Payments i Tink som intervjuer våre eksperter fra Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, og Andreas Schei, Head of Business Development and Manager, Nordic Product Management.

Kontakt oss!

Vil du vite mer om hvordan du kan møte morgendagens krav til kunderettede løsninger? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Jeg ønsker å bli kontaktet

Kontakt_Bg-transp.png