Vi bruker informasjonskapsler på stralfors.no for å bedre brukeropplevelsen på våre sider. Du godtar bruken av informasjonskapsler ved å klikke på «Lukk» eller ved å klikke deg videre på nettsiden. Mer informasjon om cookies.
Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene
Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.
Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Les mer om hvordan PostNord Strålfors hjelper inkassobransjen med å overholde lover og regler i en sterkt regulert bransje ved hjelp av skreddersydde og sikre kommunikasjonsløsninger.
Ny tjeneste reduserer manuell håndtering av fakturafeil
Stadig flere økonomiavdelinger automatiserer virksomheten for å øke produktiviteten og frigjøre tid for medarbeiderne, slik at de får mer tid til å utføre verdiskapende aktiviteter. Til tross for dette brukes det fremdeles mange timer på manuell håndtering av fakturafeil. Det er både dyrt og tidkrevende.
Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler
Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.
Underleverandører ofte bedriftenes svakeste sikkerhetsledd
Datamengdene som transporteres i og mellom bedrifter og organisasjoner, øker konstant. Det øker risikoen for digitale trusler – ikke sjelden via små underleverandører med lavere IT-sikkerhet, sier Stephen Wolthusen, professor i informasjonssikkerhet ved NTNU.
Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON.
– For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.
Løsninger som gir bærekraftig effekt for energibransjen
Det pågår en omstilling i energibransjen. Omstillingen i Europa mot mer bærekraftig energi skjer samtidig som fokuset på å møte kundenes behov øker. Like viktig som sikker levering av elektrisk kraft er det å forstå kundenes nye behov og krav. Strålfors har 25 års erfaring med å samarbeide med energibransjen. Sammen med norske energiselskaper tar vi sikte på 25 år til.
Kundekommunikasjon er en av de viktigste og kritiske faktorene for å beholde kunder og skape lojalitet. I urolige tider er dette en av de største utfordringene for aktørene i energibransjen. Energi- og strømforsyning er et av de heteste temaene i dagens samfunn. Men bryr kundene seg om hvem som leverer strømmen? Er prisen den eneste faktoren som avgjør hvilken leverandør man velger?
Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker
Tilgang til informasjon er alt, og viktigheten av å forstå kundens reise er mer avgjørende enn noen gang. Så hva gjør du når kundenes krav endres, samtidig som ledelsen forventer reduserte kostnader? Vet du hvordan du går videre? Sammen med oss starter du på en reise som gagner alle involverte parter.
Legg alle egg i samme kurv når forretningskommunikasjonen skal digitaliseres
Med en stor andel bedriftskunder stilles det andre krav til forretningskommunikasjonsflyten enn med privatkunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager i PostNord Strålfors, oppfordrer derfor aktørene i energibransjen til å legge alle egg i samme kurv for å få maksimal nytte av å digitalisere og automatisere sine B2B-flyter. Her forklarer han hvorfor.
I en verden i rask endring stiller kundene høyere krav. Energibransjen kan tilpasse kommunikasjonen i de rette kanalene – på en kostnads- og ressurseffektiv måte.
Den nye finansavtaleloven er ventet å tre i kraft 1. januar 2023. Loven stiller krav til hvordan kommunikasjon med privatkunder kan foregå. Loven vil kreve endringer hos de fleste finansforetak. Målet er å styrke forbrukervernet og gjøre det tryggere som bankkunde i den digitale hverdagen vi lever i.
Smarter Communication Summit 2022 ble arrangert med temaet «Rethink!». Nærmere 1000 deltakere fra alle nordiske land fulgte arrangementet live og online. Du kan nå ta del i videoopptak fra keynotes, kundecases og paneldiskusjoner og få inspirasjon til innovasjon.
Hver dag passerer det enorme mengder data gjennom PostNord Strålfors’ systemer. Det er Åke Andersson som har det overordnede ansvaret for informasjonssikkerheten.
- Det er mange som snakker om cybersikkerhet i dag, men det har lenge vært et sentralt spørsmål for PostNord Strålfors.
Hvorfor leverandøren blir en bremsekloss i digitaliseringen
For mange organisasjoner er dagens digitaliserte prosesser en selvfølge, som forenkler og effektiviserer arbeidsrutinene og eliminerer arbeidskrevende manuelle oppgaver. Ønsket om å digitalisere er der, men noen ganger stikker ytre faktorer kjepper i hjulene. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvorfor leverandørene dine kan fungere som bremseklosser – les den her!
Slik får du med deg leverandørene på digitaliseringsreisen
Har du digitalisert prosessene for ordre- og fakturahåndtering? Gratulerer! Da kjenner du sikkert allerede de positive effektene. Kanskje har du også opplevd at leverandørene dine ikke henger med i digitaliseringen i samme takt som deg, men fungerer som bremseklosser i stedet. Her forklarer vi hvorfor det blir slik, og hvordan du får dem til å sette opp farten.
Løsningene som får leverandørene dine med på digitalisering
Er det vanskelig å få leverandørene dine til å henge med i digitaliseringen? Vi vet at mange bedrifter synes at det kan bli en overveldende oppgave å lære opp leverandører til å følge digitale arbeidsflyter. De mangler ofte både tid, ressurser og kompetanse. Risikoen er derfor stor for at digitaliseringen stanser opp. Heldigvis finnes det løsninger – her er tjenestene som får leverandørene med på reisen.
Er det noe de to siste årene har vist oss, er det at omstilling alltid er mulig. Aldri før har jobben og levemåten vår blitt endret så mye på så kort tid – og aldri før har digitaliseringen gått så fort i alle grupper i samfunnet.