Content hub

Categories level 1

Categories level 1

Payment-Management_16-9_2.jpg

Mer personlig kommunikasjon med smart bruk av kundedata

Å arbeide datadrevet gjør det mulig å nå ut med rett budskap til rett kunde i rett kanal. Men for å kunne fortsette med det må du overbevise kunden om at det er en vinn-vinn-situasjon der begge parter får utbytte av transaksjonen.

I-kundens-skor_16-9.jpg

I skoene til kunden

Vi har alle hatt dårlige kundeopplevelser. Men hvordan kan det være at selskaper ikke er klar over gjentatte smertepunkter? Kanskje de bare må bli flinkere til å lytte. Forsker Per Kristensson ser store konkurransefortrinn når bedrifter skaper verdi sammen med sine kunder.

Kundupplevelse_16-9.jpg

Hvordan ser fremtidens kundekommunikasjon ut?

Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors anbefaler selskaper å være forberedt på det uventede. Med fleksible og kanaluavhengige løsninger er det mulig å fortsette å levere til kundene slik de vil i fremtiden.

Summit-2020_16-9.jpg

21. oktober var premieren på vår heldigitale og nordiske event

Et nordisk og digitalt event med nærmere 900 deltagere, som hadde meldt seg på til konferansen. Fra fem forskjellige scener; nordisk, norsk, dansk, svensk og en finsk inspirerte scene, delte 28 foredragsholdere sine internasjonale og nasjonale perspektiver om temaet «Connecting the dots».

Lowell_16-9.jpg

Lowells løsning revolusjonerer bransjen

Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

New-payment-patterns_Photo_16-9.jpg

Fra kontantløs betaling til kontaktløs – slik endret betalingsmønsteret i Norden seg

Kommer du fremdeles til å bære rundt på en lommebok om fem år? Antagelig ikke. Digital teknologi åpner for ny kontaktløs betaling som integreres bedre i kjøpsopplevelsen.

Innovation-boom_16-9.jpg

Bedrifter bekjemper covid-19-krisen med innovasjon

Koronaviruset har tvunget bedrifter over hele verden til å foreta raske omstillinger i virksomheten. Det har ført til en rekke nyskapinger, alt fra medisinsk verneutstyr til smarte møteverktøy. Nedenfor lister vi opp ti eksempler på nyskapinger som gjør at vi vil komme sterkere ut av krisen:

Visual-search_16-9_NO.jpg

Visual Search revolusjonerer kundereisen

Nye tjenester for bildesøk gjør det mulig å bruke mobilkameraet som søkemotor. Netthandelen er det området som påvirkes raskest av den nye teknologien når apper som Google Lens og Pinterest endrer hvordan vi interagerer med verden rundt oss.

Customer-IQ_Experts-panel_Fremtid-Forsikring_16-9.jpg

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

Det norske forsikringsselskapet behandler flere hundre tusen forsikringskrav hvert år. For å sikre best mulig kundeopplevelse bruker selskapet en blanding av brukervennlige digitale tjenester og sensitivitetstrening for å sikre at kundens kontakt med selskapet holder høy kvalitet.

Customer-IQ_Experts-panel_Handelsbanken_16-9.jpg

Vinner hjerter, tillit og markedsandeler med kundeopplevelse

I en tid der de fleste bankene konkurrerer om å bli den mest digitale, fokuserer Handelsbanken på kundeopplevelse – både digitalt og ved fysiske møter med bankrådgivere. Det store fokuset på kundeopplevelse har ikke bare vært med på å gjøre Handelsbanken til den mest foretrukne banken på alle bankens markeder, det bidrar også til å vinne markedsandeler.

Customer-IQ_Experts-panel_ExoveDesign_16-9.jpg

Forbedrer kundeopplevelsen med designtenking

Det digitale vekstselskapet Exove Design bruker designtenkingsbaserte prosesser når de skal utvikle kundeopplevelsesløsninger for klienter i en rekke forskjellige bransjer. Resultatet er økt tilslutning, bedre forståelse av klientens kunder og løsninger basert på fakta heller enn magefølelse.

Customer-IQ_Experts-panel_Saxo-Bank_16-9.jpg

AI og maskinlæring bidrar til individuelt tilpasset nettbasert trading og investering

Når det gjelder nettbasert trading, skiller Saxo Bank seg ut: Selv om selskapet er en lisensiert bank, er det et teknologiselskap i bunnen. Saxo Bank tilbyr plattformer for nettbasert trading til en variert kundegruppe og bruker kunstig intelligens (AI) og maskinlæring for å forutse behov og tilpasse plattformtilbudet.

Customer-IQ_Experts-panel_VolvoFinans_16-9.jpg

Bilfinansiering med friksjonsfri kundekommunikasjon

I begynnelsen av 2018 opprettet Volvofinans Bank programmet Zero Friction for å sikre en mer friksjonsfri kundeservice og dermed bedre kundeopplevelsen. I dag har Volvofinans Bank den beste kundeservicen blant svenske banker, og antall årlige henvendelser til kundeservice er redusert med over 20 prosent.

Customer-IQ_Experts-panel_Aarhus_16-9.jpg

Innbyggerfokuserte kommunale tjenester gir gode resultater i Aarhus

«Borgerservice» i Aarhus setter standarden for kommunal innbyggeropplevelse ved å jobbe med tre fokusområder: kvalitet, økonomi og sosial bærekraft.

Customer-IQ_Experts-panel_Banner_16-9_5.jpg

Møt vårt CX ekspertpanel

Få tilgang til intervjuer med ledende eksperter, som jobber strategisk med kundeopplevelse i sine bedrifter. Intervjuene fremhever ulike måter å jobbe med CX og gir verdifulle råd for hvordan man kan forbedre arbeidet med CX. Lær av de beste og overgå resten.

Haptic_16-9.jpg

Følelsen av en vare eller et varemerke blir viktigere for kunden – haptisk teknologi er i anmarsj

Å ikke bare se, men det å kjenne på varen før internettkjøpet er allerede en virkelighet i Kina. 2020 blir året da den haptiske teknologien kommer på flere områder, mener trendanalytikerne

Commons_16-9.jpg

Kunnskapsdeling - en motor for innovasjon

Digital Commons beskrives ofte som en digital ressurs som er åpen for alle og kan brukes og utvikles fritt, med Wikipedia som et av de mest kjente eksemplene. Kunnskapsdeling gjennom Digital Commons øker nå også innenfor medisinsk forskning og smart cities.

eArchive_16-9.jpg

eArkiv gir sikrere lagring av data

Har du laget et prosjekt som skal forandre verden? Eller trenger du bare å få bedre oversikt over fakturaene dine. Med eArkiv passer vi på at bedriften din sine viktigste dokumenter alltid lagres på en sikker måte.

AI_16-9.jpg

Kunstig Intelligens (AI) er bedre i sjakk enn sunn fornuft

Dataingeniøren Melanie Mitchell har vært i sentrum av den amerikanske AI forskningen siden 1984. I mange områder har utviklingen oversteget forventningene, men kunstig fornuft viste seg å være den vanskeligste nøtten å knekke.

3D-print_16-9.jpg

På denne måten kan 3D-printing forandre verdenshandelen

Kommer 3D-printerne til å erstatte tradisjonelle produksjonsmetoder og ta dage av den internasjonale handelen? Eller ser vi et teknologisk skifte som istedenfor kan lede til et oppsving i handelen? Dette råder det uenighet om blant ekspertene.

Tomas-Lundstrom_16-9.jpg

Alle som produserer noe fysisk vil bli påvirket

Tomas Lundström, Head of 3D på PostNord Strålfors, svarer på 7 spørsmål om utviklingen innen 3D-printing og hvordan bedrifter og bransjer kan håndtere utfordringer og muligheter.

Vis mer