Content hub

Mer effektiv B2B-kommunikasjon
Vi tar hånd om hele fakturaflyten – både innkommende og utgående – i deres bedrifts- og myndighetskommunikasjon.

Ny finansavtalelov fra 1.1.2023
Den nye finansavtaleloven er ventet å tre i kraft 1. januar 2023. Loven stiller krav til hvordan kommunikasjon med privatkunder kan foregå. Loven vil kreve endringer hos de fleste finansforetak. Målet er å styrke forbrukervernet og gjøre det tryggere som bankkunde i den digitale hverdagen vi lever i.

Smarter Communication Summit 2022
Smarter Communication Summit 2022 ble arrangert med temaet «Rethink!». Nærmere 1000 deltakere fra alle nordiske land fulgte arrangementet live og online. Du kan nå ta del i videoopptak fra keynotes, kundecases og paneldiskusjoner og få inspirasjon til innovasjon.

«ISO er som en liten bibel for oss»
Hver dag passerer det enorme mengder data gjennom PostNord Strålfors’ systemer. Det er Åke Andersson som har det overordnede ansvaret for informasjonssikkerheten. - Det er mange som snakker om cybersikkerhet i dag, men det har lenge vært et sentralt spørsmål for PostNord Strålfors.

Løsningene som får leverandørene dine med på digitalisering
Er det vanskelig å få leverandørene dine til å henge med i digitaliseringen? Vi vet at mange bedrifter synes at det kan bli en overveldende oppgave å lære opp leverandører til å følge digitale arbeidsflyter. De mangler ofte både tid, ressurser og kompetanse. Risikoen er derfor stor for at digitaliseringen stanser opp. Heldigvis finnes det løsninger – her er tjenestene som får leverandørene med på reisen.

Seks digitale trender å følge med på i 2022
Er det noe de to siste årene har vist oss, er det at omstilling alltid er mulig. Aldri før har jobben og levemåten vår blitt endret så mye på så kort tid – og aldri før har digitaliseringen gått så fort i alle grupper i samfunnet.

Datadrevet kreativitet – slik gjør du
Hvordan skaper du kreativt materiale som er tilgjengelig i lang tid? Og som aktiveres automatisk basert på kundebehov og -atferd? – For første gang noensinne er vi i en situasjon der teknologien lar oss drive kreative kampanjer med data på en enkel måte, sier Magnus Widgren, Head of Growth i Edisen.

Slik møter du fremtiden på riktig måte
Investoren og gründeren Nicklas Bergman har brukt en stor del av sitt yrkesaktive liv på å prøve å finne ut hvor teknologien kommer til å føre oss i fremtiden. – Vi mennesker har en tendens til å ikke like endringer – og teknologi har en tendens til å overvinne den motstanden så lenge vi finner måter å bruke den på som er fordelaktige for oss, sier han.

Digitalisering fører Allente nærmere kunden
Allente står for all entertainment. Navnet skal speile posisjonen til det nye varemerket på markedet og hva de ønsker å tilby kundene. PostNord Strålfors har i nært samarbeid med Allente bygget et system der all fakturering går via PostNord Strålfors’ omnikanal-plattform, noe som har hjulpet Allente med å akselerere sin digitale reise.

Join the conversation!
Alt innholdet fra Smarter Communication Summit 27. oktober 2021 er tilgjengelig.

Lowells løsning revolusjonerer bransjen
Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

HTML-faktura ble et enkelt valg for Nordea Finans
Nordea Finans sin store utfordring var å nå bredt ut til så mange kunder som mulig, til tross for de begrensninger som taushetsplikten innebærer. «HTML-faktura ble løsningen, og med faktura som en av våre viktigste kanaler, er dette en løsning som gjør at vi virkelig når kundene», forteller Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist i Nordea Finans.

Svea Finans digitaliserer betalingsløsningene
Svea Finans får levert en moderne løsning i form av omnikanal fra PostNord Strålfors. – Noe som gir oss større fleksibilitet ovenfor våre kunder. Det å få digitalisert løsningene gjør at vi sparer miljøet, noe vi er opptatt av, sier Jostein Vingsand, Business Developer i Svea Finans.

Rask og enkel plattform for digitale fakturaer
«Vi har har kjøpt omnikanalløsningen til PostNord Strålfors som sørger for at fakturaene havner der de skal basert på sluttkundenes ønsker», forteller Christian Gagnum, Head of Retail Partners & Direct to Consumer i Ikano Bank AB i Norge.

Odder kommune
Danske Odder har valgt å la PostNord Strålfors digitalisere og distribuere all innkommende post. Nå skal antall meldinger som feilsendes i kommunen, bli null.

Digitale fakturaer i omnichannel lønner seg
Resultat: mindre belastning på kundeavdelingen, økt salg på nettet, høyere kundetilfredshet og redusert kundefrafall.

Volvofinans: ”Kunden må selv velge”
Hvordan tilpasser man kundekommunikasjonen når stadig flere kunder velger e-faktura? Det er en av utfordringene som Volvofinans Bank står overfor.