Digitale borgere
Vi lever en stadig større del av livet på nettet og med digitale hjelpemidler. Barna våre er nærmest født digitale. De yngste kan sveipe før de har lært å gå og si sine første ord. I dag bruker toåringer nettet som fireåringene gjorde det for fire år siden. 79 prosent av alle svenske toåringer og 96 prosent av fireåringene bruker Internett i en eller annen form, som å spille eller se på film.
Bevisste forbrukere
Som forbrukere er vi mer bevisste enn noensinne om priser, tilbud og produksjonsforhold. Vi vil selv bestemme over innkjøpene våre. Ikke bare hva vi kjøper, men også når og hvordan.
PostNord Strålfors' egen undersøkelse viser at 81 prosent mener det er viktig selv å kunne velge hvordan de vil kommunisere med en bedrift eller annen virksomhet. 29 prosent sier at de vil bytte eller overveier å bytte selskap hvis de ikke får valgmuligheter.
Relevant for hver enkelt kunde
For bedrifter og virksomheter generelt gjelder det å finne riktig måte å kommunisere på. For store selskaper som håndterer tusenvis av transaksjoner hver dag, kan det være en utfordring å holde seg relevant – for den enkelte kunde. Den nye digitale virkeligheten medfører en større risiko for å miste kunder til konkurrenter. Men også store muligheter for både å øke lojaliteten hos gamle kunder og tiltrekke seg nye gjennom smartere kommunikasjon.
Slutt å gjette!
Lær mer om hvem som er kundene dine og hva de ønsker seg! Ta kontakt for mer informasjon om tjenestene våre innen Kundeinnsikt og rådgivning!