Kundeinnsikt og rådgivning

Kundeinnsikt og rådgivning er tjenester fra PostNord Strålfors som gir deg bedre kunnskaper om kundereisen, hvem kundene dine er, hvor de er og hva de krever av deg. I et marked hvor endrede forbruksmønstre og høy konkurranse er i kontinuerlig endringer er en slik innsikt avgjørende for å holde seg relevant.

Løsninger innen Kundeinnsikt og rådgivning

16-9-Customer-Journey-Mapping-01.jpg

Kartlegging av kundereisen

Kartlegging av kundereisen gir deg oversikt over hvilke behov kundene dine har i all kontakt med virksomheten. Raske og fleksible kunder stiller høye krav til virksomheten. Derfor er kartleggingen viktig å gjennomføre nå og som en gjentagende aktivitet for å spore endringer i kundeatferd.

16-9-eye-tracking-02.jpg

Øyesporing

Ser kundene det du gjerne vil at de skal lese på fakturaen, på nettsidene og i appen? Eller går de faktisk glipp av det aller viktigste? Hvis du vil forsikre deg om at kundene alltid får med seg riktig informasjon inkludert fakturareklame – og ser det du ønsker de skal se – kan øyesporing (eye tracking) være løsningen.

16-9-consulting-insights.jpg

Kundeinnsikt og målgruppeanalyse

Med Kundeinnsikt og målgruppeanalyse får du gode kunnskaper og et solid grunnlag å bygge på. Grunnlaget for et godt samarbeid er at du og dine samarbeidspartnere vet hvem kundene er, hvordan de er segmentert, hvilke behov de har, og hvordan de opptrer.

Digitale borgere

Vi lever en stadig større del av livet på nettet og med digitale hjelpemidler. Barna våre er nærmest født digitale. De yngste kan sveipe før de har lært å gå og si sine første ord. I dag bruker toåringer nettet som fireåringene gjorde det for fire år siden. 79 prosent av alle svenske toåringer og 96 prosent av fireåringene bruker Internett i en eller annen form, som å spille eller se på film.

Bevisste forbrukere

Som forbrukere er vi mer bevisste enn noensinne om priser, tilbud og produksjonsforhold. Vi vil selv bestemme over innkjøpene våre. Ikke bare hva vi kjøper, men også når og hvordan.

PostNord Strålfors' egen undersøkelse viser at 81 prosent mener det er viktig selv å kunne velge hvordan de vil kommunisere med en bedrift eller annen virksomhet. 29 prosent sier at de vil bytte eller overveier å bytte selskap hvis de ikke får valgmuligheter.

Relevant for hver enkelt kunde

For bedrifter og virksomheter generelt gjelder det å finne riktig måte å kommunisere på. For store selskaper som håndterer tusenvis av transaksjoner hver dag, kan det være en utfordring å holde seg relevant – for den enkelte kunde. Den nye digitale virkeligheten medfører en større risiko for å miste kunder til konkurrenter. Men også store muligheter for både å øke lojaliteten hos gamle kunder og tiltrekke seg nye gjennom smartere kommunikasjon.