Øyesporing og fakturareklame
Ser kundene det du gjerne vil at de skal lese på fakturaen, på nettsidene og i appen? Eller går de faktisk glipp av det aller viktigste? Hvis du vil forsikre deg om at kundene alltid får med seg riktig informasjon inkludert fakturareklame – og ser det du ønsker de skal se – kan øyesporing (eye tracking) være løsningen.

Øyesporing (eye tracking) benyttes for å måle hva dine kunder ser på, hvor lenge og i hvilken rekkefølge. Informasjonene brukes deretter til å analysere, vurdere og forbedre din kommunikasjon.
Ved hjelp av øyesporing og noen direkte spørsmål til testpersonene så får du svar du behøver for å kunne forbedre din markedsføring. Du får vite hvor på fakturaen eller annonsen kunden leter etter spesialtibud, hvordan budskapet avkodes og hvor de forventer seg at informasjonen skal finnes. Alt dette vil hjelpe deg til å forbedre din kommunikasjon.
Budskap og format blir vanligvis definert i forkant så det er gode muligheter til påvirke kunden i design og layout på digitale flater så vel som på papir. Enkle knep for å øke leseverdien er for eksempel å legge til en faktarute, bilder eller en understrekning av et ord.