Møt fremtidens kunder

Hvordan kommuniserer du med kunder som bruker digitale medier som en del av hverdagen? Hvordan kan du analysere kommunikasjonen og dermed selge mer? Og hvordan går du frem når du så skal endre kommunikasjonsstrategien?

Spørsmål og svar knyttet til vårt stadig mer digitaliserte samfunn – og dermed kundenes endrede krav – sto i fokus på Smarter Communication Day 2015, som ble arrangert i Felix Konferansesenter på Aker Brygge i Oslo.

– Er du ikke på mobilen, eksisterer du ikke. I hvert fall ikke for de generasjonene som snart tar over arbeidsmarkedet.

Det mener rådgiver og forfatter Soulaima Gourani, som kom med tips om hvordan man best når ut til generasjon Z, generasjon 2000 og generasjon alfa.

Også nestemann ut, Håvard Røste, som er leder for leveranse og rådgivning i SocialCee AS, snakket om et paradigmeskifte i hvordan bedriftene vil yte kundeservice i fremtiden.
– Mulighetene med sosiale medier skaper nye forutsetninger for samspill med kundene, sa han.

For å følge med på utviklingen må bedriftene tilpasse seg og utvikle kommunikasjonsstrategien. Det var rådet fra Anna Granholm-Brun fra Saxo Bank i København.

Under foredraget snakket hun også om sin erfaring fra Maersk, der hun sto for strategisk implementering av konsernets digitale kommunikasjon og tilstedeværelse i digitale kanaler.