NordicAdCompass_Hero_3-1.jpg

Nordic Advertising Compass (NAC) 2019

Kunders atferd endrer seg raskt. Målgrupper forflytter seg rundt i kanalene, og nye kanaler vokser frem. Det å forstå forbrukernes atferd og nå dem uten å forstyrre, blir mer og mer komplekst.

1000 forbrukere i Norge, Danmark, Sverige og Finland i alderen 15–74 år svarte i januar 2019 på en spørreundersøkelse på nettet om forbrukeres atferd.

Resultatet er ganske likt i de forskjellige landene. Forskjellene blir mer synlige når vi sammenligner voksnes (30–74 år) og unges (15–29 år) atferd. I NAC har vi fokusert på fire områder koblet til reklame:

1. Medievaner. Hvilke kanaler foretrekker du og bruker du tid i?
2. Reklamepreferenser. I hvilke kanaler legger du merke til, og hvor foretrekker du, reklame?
3. Bærekraft. Opplever du at bærekraft er viktig, og hva gjør du for å leve bærekraftig?
4. Mediebærekraft. Hvor mye fritid bruker du foran en skjerm? Hvilke skjermer bruker du mest tid ved, og ved hvilke skjermer ønsker du å redusere tiden du bruker? Hvilke kanaler ønsker du å redusere tiden du bruker i?

Nordic Advertising Compass 2019

Last ned PDF
Fyll ut opplysningene i skjemaet og last ned brosjyren. Les mer om hvordan vi håndterer personopplysninger i vår personvernpolicy.

PostNord Strålfors kan kontakte meg med relevante tilbud og invitasjoner til arrangementer og forelesninger. Lær mer om hvordan vi håndterer personlig informasjon i vår personvernpolicy.