SCM_2019-2_Hero_3-1.jpg

Smarter
Communication Magazine

Hold deg oppdatert på de siste kommunikasjonstrendene og ny teknologi. Les også om hvilke utfordringer som møter bedrifter som ønsker å kommunisere mer effektivt. Du kan lese Smarter Communication som e-magasin eller i PDF-format.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Alle tidligere nummer

SCM_2019-2-Faksimil_NO.png

Endrede spilleregler mellom kunde og bedrift

Spillereglene er omskrevet. For fortsatt å være relevante, må bedrifter tilpasse seg en virkelighet der kundene bestemmer reglene.

Faksimil-2019-1-NO.png

Derfor er lek nøkkelen til innovasjon

Flere av de digitale teknologiene som står høyt på dagsordenen i dag, stammer opprinnelig fra lek og underholdning. Om dette og mye mer kan du lese i dette nummeret av Smarter Communication Magazine.

SmartMag_2018-3_NO.png

Det handler om tillit

På et datadrevet marked er det viktig å opprettholde kundenes tillit. Transparens og tydelige verdier er faktorer som får relasjoner til å vare lenge.

SmartMag_2018-2_NO_872px.png

Er du digital nok?

Det er bare kunden som kan avgjøre hvordan ditt tilbud står seg på markedet. I et stadig mer digitalt samfunn vet vi imidlertid at valgfrihet gir konkurransefortrinn, og at de bedriftene som forvalter sine kundedata på den smarteste måten, har større muligheter til å være relevante.

smartmag_2018-1_no_875px.jpg

Kartlegg kundereisen

Alt teller. Ved å ta utgangspunkt i kundens opplevelse i alle delene av kundereisen – fra det første nysgjerrige søkeordet til konvertering og avsluttet tjeneste – kan man avdekke muligheter til forbedring. Vis at du bryr deg, og øk både effektivitet og kundelojalitet!

smartermag_2017_3_no.jpg

Sy sammen kanalene

Meningsfull og relevant. Slik skal kundene oppleve kontakten med bedriften – uansett om den foregår via sosiale medier, i en fysisk butikk eller når de logger inn for å betale en digital faktura. Med en omnichannelløsning vil samhandling i én kanal lage avtrykk i den neste. Derfor bør du sy sammen kanalene!

scm_2017_2_no.jpg

Kundereisen 2.0

Best kundereise med persontilpasset miks. Med kunnskap om hvordan du kan bruke digitaliseringen til å finne nye kunder og tilby dem det de ønsker, vil du imidlertid kunne utvikle virksomheten på nye markeder. Bli med på den digitale kundereisen!

smarter_1-2017_no.jpg

Er du sikker?

Uansett hvor langt eller kort bedriften er kommet på den digitale reisen, er det én faktor som alltid er aktuell: sikkerheten. Uavhengig av hvilken digital løsning du velger, er det alltid best om du kan planlegge sikkerheten samtidig som du velger system. 

smarter-2016-4-no.jpg

Lær deg å prate med dataene

Hva betyr varemerket når det i stadig større grad er data og algoritmer som styrer kundenes valg på internett? Veien dit er imidlertid annerledes enn før, og datadrevet kommunikasjon er kommet for å bli.

smarter_3-2016_no.jpg

Godt omdømme gir langvarige relasjoner

Alle mennesker ønsker å bli likt. Det gjør bedrifter også. Hvis du jobber for å oppnå langvarige kundeforhold, må du være oppmerksom på kundenes behov og arbeide med bedriftens omdømme.

scm-2016-2.jpg

Disrupsjon: vinn eller forsvinn

Den raske teknologiske utviklingen har gjort det mulig for små nykommere å sette dagens forretningsmodeller effektivt ut av spill. Vi ser nærmere på disrupsjon og viser deg hvordan du kan bli en av vinnerne.

scm_2016-1_290px_no.jpg

Hvordan fungerer automatisert kommunikasjon?

I dag finnes det nye og effektive måter å samtale med kundene på – når som helst og hvor som helst. Da må du imidlertid finne og bruke de sporene som kundene etterlater seg, og samtidig se og forstå behovene.

uppslag_stralfors_web_smc_4_2015_290x224_no.jpg

En-til-en til alle kundene

  • Gjensidig lojalitet.
  • Hvorfor skal jeg eie alt?
  • Bedre respons enn forventet.
  • Kunder i bevegelse.
  • La kunden lede an.
smartcom_3_2015-no-290x224.jpg

Et århundre med smarte forretninger

  • Tilbake til fremtiden – trendspaning for ti år siden
  • Ny forbrukermakt i lommeboken
  • Hurtighandel forandrer forbrukeratferden
  • Nye forretninger med predikativ analyse
  • Strålfors – smarte forretninger i 101 år
smartmag_2015_2_no_290.jpg

Våg å digitalisere forretningsmodellen

  • Hard kamp om pengene
  • Så digitale er naboene
  • Oppkoblet utstyr
  • British Gas sparer på print
smartcom_2015_1_no_220px.jpg

La kunden vise vei

  • Varemerke med innhold
  • Nye forretningsmuligheter
  • Våg å stille spørsmål
  • Belønninger lønner seg
smartcom_2014_3_no.jpg

Hva vet du om kundene dine?

  • Forretningsmodeller
  • Varemerker
  • Forbrukere
smartcom_2014_2_no.jpg

Er du klar for fremtidens kommunikasjon?

  • Finn ut hva kundene mener
  • Analyser og få bedre dialog
  • Slik blir du en dyktig nettverksbygger
  • Kommunikasjonstrendene
smartcom_2014_1_no.jpg

Multichannel – Kunden kommuniserer i alle kanaler

  • Digitalt førerkort
  • Fjellinjen
  • Eyetracking
  • Flere versjoner

Abonner på vårt nyhetsbrev

Abonner på vårt elektroniske nyhetsbrev News Direct og holde deg oppdatert på den nyeste kommunikasjon trender og hvordan du kan kommunisere smartere og mer effektivt.