Smarter-#1-2019.jpg

Derfor er lek nøkkelen til innovasjon

#1 2019 | Flere av de digitale teknologiene som står høyt på dagsordenen i dag, stammer opprinnelig fra lek og underholdning. Om dette og mye mer kan du lese i dette nummeret av Smarter Communication Magazine.

Les som e-magasin Åpne i PDF format

Abonner på Smarter Communication

Magasinet Smarter Communication kommer ut 2-3 ganger i året, og det koster ingenting å abonnere.

Alle tidligere nummer

SCM_2019-2-Faksimil_NO.png

Endrede spilleregler mellom kunde og bedrift

Spillereglene er omskrevet. For fortsatt å være relevante, må bedrifter tilpasse seg en virkelighet der kundene bestemmer reglene.

Faksimil-2019-1-NO.png

Derfor er lek nøkkelen til innovasjon

Flere av de digitale teknologiene som står høyt på dagsordenen i dag, stammer opprinnelig fra lek og underholdning. Om dette og mye mer kan du lese i dette nummeret av Smarter Communication Magazine.

SmartMag_2018-3_NO.png

Det handler om tillit

På et datadrevet marked er det viktig å opprettholde kundenes tillit. Transparens og tydelige verdier er faktorer som får relasjoner til å vare lenge.

SmartMag_2018-2_NO_872px.png

Er du digital nok?

Det er bare kunden som kan avgjøre hvordan ditt tilbud står seg på markedet. I et stadig mer digitalt samfunn vet vi imidlertid at valgfrihet gir konkurransefortrinn, og at de bedriftene som forvalter sine kundedata på den smarteste måten, har større muligheter til å være relevante.

smartmag_2018-1_no_875px.jpg

Kartlegg kundereisen

Alt teller. Ved å ta utgangspunkt i kundens opplevelse i alle delene av kundereisen – fra det første nysgjerrige søkeordet til konvertering og avsluttet tjeneste – kan man avdekke muligheter til forbedring. Vis at du bryr deg, og øk både effektivitet og kundelojalitet!

smartermag_2017_3_no.jpg

Sy sammen kanalene

Meningsfull og relevant. Slik skal kundene oppleve kontakten med bedriften – uansett om den foregår via sosiale medier, i en fysisk butikk eller når de logger inn for å betale en digital faktura. Med en omnichannelløsning vil samhandling i én kanal lage avtrykk i den neste. Derfor bør du sy sammen kanalene!

scm_2017_2_no.jpg

Kundereisen 2.0

Best kundereise med persontilpasset miks. Med kunnskap om hvordan du kan bruke digitaliseringen til å finne nye kunder og tilby dem det de ønsker, vil du imidlertid kunne utvikle virksomheten på nye markeder. Bli med på den digitale kundereisen!

smarter_1-2017_no.jpg

Er du sikker?

Uansett hvor langt eller kort bedriften er kommet på den digitale reisen, er det én faktor som alltid er aktuell: sikkerheten. Uavhengig av hvilken digital løsning du velger, er det alltid best om du kan planlegge sikkerheten samtidig som du velger system. 

smarter-2016-4-no.jpg

Lær deg å prate med dataene

Hva betyr varemerket når det i stadig større grad er data og algoritmer som styrer kundenes valg på internett? Veien dit er imidlertid annerledes enn før, og datadrevet kommunikasjon er kommet for å bli.

smarter_3-2016_no.jpg

Godt omdømme gir langvarige relasjoner

Alle mennesker ønsker å bli likt. Det gjør bedrifter også. Hvis du jobber for å oppnå langvarige kundeforhold, må du være oppmerksom på kundenes behov og arbeide med bedriftens omdømme.

scm-2016-2.jpg

Disrupsjon: vinn eller forsvinn

Den raske teknologiske utviklingen har gjort det mulig for små nykommere å sette dagens forretningsmodeller effektivt ut av spill. Vi ser nærmere på disrupsjon og viser deg hvordan du kan bli en av vinnerne.

scm_2016-1_290px_no.jpg

Hvordan fungerer automatisert kommunikasjon?

I dag finnes det nye og effektive måter å samtale med kundene på – når som helst og hvor som helst. Da må du imidlertid finne og bruke de sporene som kundene etterlater seg, og samtidig se og forstå behovene.

uppslag_stralfors_web_smc_4_2015_290x224_no.jpg

En-til-en til alle kundene

  • Gjensidig lojalitet.
  • Hvorfor skal jeg eie alt?
  • Bedre respons enn forventet.
  • Kunder i bevegelse.
  • La kunden lede an.
smartcom_3_2015-no-290x224.jpg

Et århundre med smarte forretninger

  • Tilbake til fremtiden – trendspaning for ti år siden
  • Ny forbrukermakt i lommeboken
  • Hurtighandel forandrer forbrukeratferden
  • Nye forretninger med predikativ analyse
  • Strålfors – smarte forretninger i 101 år
smartmag_2015_2_no_290.jpg

Våg å digitalisere forretningsmodellen

  • Hard kamp om pengene
  • Så digitale er naboene
  • Oppkoblet utstyr
  • British Gas sparer på print
smartcom_2015_1_no_220px.jpg

La kunden vise vei

  • Varemerke med innhold
  • Nye forretningsmuligheter
  • Våg å stille spørsmål
  • Belønninger lønner seg
smartcom_2014_3_no.jpg

Hva vet du om kundene dine?

  • Forretningsmodeller
  • Varemerker
  • Forbrukere
smartcom_2014_2_no.jpg

Er du klar for fremtidens kommunikasjon?

  • Finn ut hva kundene mener
  • Analyser og få bedre dialog
  • Slik blir du en dyktig nettverksbygger
  • Kommunikasjonstrendene
smartcom_2014_1_no.jpg

Multichannel – Kunden kommuniserer i alle kanaler

  • Digitalt førerkort
  • Fjellinjen
  • Eyetracking
  • Flere versjoner

Abonner på Smarter Communication

Magasinet Smarter Communication kommer ut 2-3 ganger i året, og det koster ingenting å abonnere.