Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon

Når ulykken er ute, forventer kunden et smidig og raskt skadeoppgjør. Det gjør at forsikringsselskapene må håndtere både innkommende kommunikasjon og dokumentasjon på en effektiv måte.

Digitaliser skadehåndteringsprosessen

42 % av kundene stoler ikke helt på forsikringsselskapet sitt (1). Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å øke tilliten og forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet har effektive prosesser for å håndtere innkommende kommunikasjon uavhengig av kanal og for raskt å kunne finne riktig informasjon i arkivet. 

(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.

PostNord Strålfors hjelper forsikringsselskaper med å effektivisere innkommende kommunikasjon og opprette og opprettholde søkbare og sikre arkiver:


Les mer om våre løsninger

Strømlinjeform forretningsprosesser

Vår elektroniske dokumentutveksling (EDI), gir deg tilgang til handelspartnere via vår leverandørportal eller Peppol-nettverk. Strømlinjeform dine forretningsprosesser ved direkte integrasjon mellom Altinn og saksbehandlingssystemet eller andre mottakere for økt effektivitet.

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan du kan kommunisere effektivt med forsikringstakerne? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Salgsavdelingen
PostNord Strålfors