Sikre kommunikasjons-tjenester for kreditthåndterings- og inkassobransjen

Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge de respektive landenes bransjelover. Ellers kan man miste konsesjonen. PostNord Strålfors’ kommunikasjonstjenester muliggjør og forenkler denne regeletterlevelsen uten å gi avkall på kvaliteten.

Reduser risikoene i den sterkt regulerte bransjen

Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge regelverket og sikre at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottak er sikker. Er den ikke det, risikerer man lekkede personopplysninger, straffegebyrer og inndraging av tillatelsen til å drive inkassovirksomhet.

Men dette krever ikke bare en forståelse internt. Det er minst like viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskapenes samarbeidspartnere forstår viktigheten av personvern, og at de følger regelverket.

Strålfors samarbeider med store kunder i Sverige og Norden som håndterer en rekke opplysninger som krever ekstra beskyttelse. Vi lagrer og håndterer dataene i EU/EØS-området, sørger for egnet datasikkerhet og arbeider aktivt for å implementere kravene som følger av de enkelte landenes regelverk og lover.

Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å sikre høy datasikkerhet og levere innkommende og utgående kommunikasjon raskt, enkelt og kostnadseffektivt. Sammen reduserer vi risikoene og treffer forebyggende tiltak for å holde dataene sikre.


Les mer om Strålfors arbeid med sikkerhet

Strengt compliance-program

PostNord Strålfors følger et strengt compliance-program for å sikre informasjonssikkerheten og riktig håndtering av kundedata.

Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene 

Johan Stevenberg, personvernombud i PostNord Strålfors, kommer med tre viktige tips for ikke å overtre lover og forskrifter innen personvern.

ISO 27001 beskytter mot IT-kriminalitet

Vår ISO 27001-sertifisering sikrer prosesstyring, risikostyring og oversikt for å garantere IT-sikkerheten for kundene.

Guide for kreditthåndtering og inkassobransjen

I Inkassobransjens guide til raskere innbetalinger og bedre kundeopplevelse presenterer vi flere utfordringer og løsninger for å forbedre kommunikasjonen, øke lojaliteten, jobbe mer effektivt og digitalisere med tanke på bærekraftige løsninger.

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan du gjør kommunikasjonen kostnadseffektiv og sikker – og oppfyller bransjens krav? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Salgsavdelingen
PostNord Strålfors