Ett skritt foran med en komplett bærekraftig agenda
Å tilby kundene energi fra fornybare kilder er en måte å ta bærekraftarbeidet videre på. Da vises også bærekraftambisjonene utad. Men hvis ikke de interne og eksterne prosessene gjøres mer bærekraftige samtidig, vil omstillingen ikke være komplett. PostNord Strålfors har lang erfaring med å hjelpe energibransjen med å møte kundenes økte krav til bærekraft på en rekke områder.
Et av de mest grunnleggende tiltakene for å skape mer bærekraftige prosesser er digitalisering. I Bain & Companys studie “Which Key Technologies Are Improving Sustainability in Your Sector” nevnes digitalisering som et incitament til å stimulere til energibevisste vaner.
Med digitale kommunikasjonsløsninger i forkant av utviklingen og automatiserte prosesser sørger vi for at dere og kundene deres ligger ett skritt foran – og inntar en bærekraftig posisjon.
Digital kommunikasjon for økt bærekraft
Kundene stiller høye krav til hvordan de vil motta kommunikasjon, og hvordan de vil kommunisere. Og i dag anses bærekraftig atferd som en selvfølge. Med toveiskommunikasjon i digitale kanaler unngår dere ikke bare unødvendig bruk av papir, porto og fysisk transport, men sparer også de interne ressursene.
Les mer om våre digitale kanaler som kan bidra til økt bærekraft:
Redusert klimaavtrykk med automatiserte interne prosesser
Ved hjelp av gjennomtenkt digitalisering kan prosesser automatiseres. På den måten elimineres energityvene og reell bærekraft sikres, både fra et miljø- og et ressursperspektiv. Dataene kvalitetssikres samtidig som bærekraftarbeidet går raskere!
Les mer om våre løsninger for automatisering og digitalisering av flyter:
Business Integration Management
Automatiserer og effektiviserer elektroniske handels- og fakturaflyter.
Digital Mailroom
Digital automatisert posthåndtering – effektivt, raskt og sikkert.
Gi kunden mulighet til å betale på flere forskjellige måter
Aldri før har mulighetene vært så mange som nå. Kundene kan tilbys en rekke betalingsmuligheter – via blant annet digital postkasse, nettbank eller Vipps. Og med en QR-kode på fakturaen kan man betale raskt og digitalt også fra en fysisk faktura.
Payment solutions – flere løsninger for raskere og enklere mobilbetalinger.
Øk bevisstheten hos kundene med digitale kundetilpassede tips
Å ha et bevisst forhold til eget strømforbruk er alltid viktig – det gjelder også selv om energien er fornybar og grønn. Med smarte funksjoner og smart kommunikasjon tilpasset kundens behov – som å kunne følge strømforbruket og få personlige tips og produkttilbud – sørger vi for at dere øker bevisstheten hos kundene. Med økt bevissthet om hvordan forbruket ser ut øker bærekraftengasjementet.
Les mer om våre løsninger som kan tilpasse innholdet, utseendet og interaktiviteten i digitale og fysiske kanaler:
Vil du vite mer om hvordan du kan gjøre din kommunikasjon mer kostnadseffektiv og bærekraftig – og møte kundens krav? Kontakt oss så forteller vi deg mer.
+47 464 09 741
kare.lund@stralfors.no