Økt kundelojalitet – redusert kundefrafall

Lojale kunder krever lydhøre leverandører. Våre fleksible løsninger bidrar til å redusere kundefrafallet i energibransjen.

Kontakt oss

Industrier Energi

Økt engasjement gir økt lojalitet

For å opprettholde kundens lojalitet på lang sikt er det avgjørende å forstå kundens reise. Vi gir prosessene dine ny energi, samtidig som vi hjelper med å unngå unødvendig ressursbruk og tapte kunder.

Hele 81 prosent av alle svensker ønsker å kunne velge hvilken kanal de vil motta kommunikasjon i. Det gjør kundetilpasset digital kommunikasjon til et must for moderne energiselskaper som ønsker flere lojale kunder. Vi tilbyr derfor forbrukerdrevet og digital kommunikasjon, der kontakten styres av kundens egne vilkår.

Møt kundenes behov ved å la dem velge når og hvordan de vil betale og kommunisere. Med økt engasjement øker lojaliteten. Redusert ledetid for betalinger gjør dessuten at dere får betalt raskere.

Optimaliser fakturaen – fra informativt til kommunikativt

Fakturaen er så mye mer enn bare informasjon om pris og energiforbruk. Kundelojaliteten kan økes ved å sende fakturaer tilpasset kundens kanal med personlige tips og tilbud direkte på fakturaen. Det er også viktig å gi mottakeren mulighet til å gi tilbakemeldinger og å ha direkte kontakt med kundetjenesten gjennom en lenke til chatfunksjonen.

Dynamisk kommunikasjon – Send interaktive og responsive fakturaer og arbeid med layout og personlige tilbud i alle digitale kanaler.

Les mer om Dynamisk kommunikasjon

Proaktiv og direkte kommunikasjon

La kunden slippe overraskelser ved å kommunisere proaktivt når det er mulig – og direkte når det trengs. Vi hjelper med å skape langsiktig kundelojalitet og redusere belastningen på kundetjenesten, for eksempel ved prisøkninger og planlagte eller ikke-planlagte avbrudd.

Omnichannel – kommuniser i den kanalen, den fysiske eller digitale, som kunden selv velger.

Les mer om Omnichannel

 

Gi kunden mulighet til å betale på flere forskjellige måter

Aldri før har mulighetene vært så mange som nå. Kundene kan tilbys en rekke betalingsmuligheter – via blant annet digital postkasse, nettbank eller Vipps. Og med en QR-kode på fakturaen kan man betale raskt og digitalt også fra en fysisk faktura.

Payment solutions – Flere løsninger for raskere og enklere mobilbetalinger.

Les mer om våre Payment solutions

Øk bevisstheten og engasjementet med digitale mottakertilpassede funksjoner

Å ha et bevisst forhold til eget strømforbruk er alltid viktig – det gjelder også selv om energien er fornybar og grønn. Med smarte funksjoner, digital kommunikasjon og tilbud som er tilpasset mottakeren, sørger vi for å styrke kundenes bevissthet om eget strømforbruk og annet dere har å tilby.

Access Interactive - Få full kontroll over utsendelsene og tilpass innhold og utseende i både digitale og fysiske kanaler.

Les mer om Access Interactive

 
Kare-Lund_500x500_Bg-Light-grey.jpg
Kåre Lund
Sales Director, PostNord Stralfors

Vil du vite mer om hvordan du kan gjøre din kommunikasjon mer kostnadseffektiv og bærekraftig – og møte kundens krav? Kontakt oss så forteller vi deg mer.

+47 464 09 741
kare.lund@stralfors.no

Send en melding

Inspirasjon og fordypning

Eon_16-9.jpg

E.ON er klar for neste skritt

Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON. – For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.

Loyalty-three-tip_16-9.jpg

Tre tips som øker dialogen med kundene

Kundekommunikasjon er en av de viktigste og kritiske faktorene for å beholde kunder og skape lojalitet. I urolige tider er dette en av de største utfordringene for aktørene i energibransjen. Energi- og strømforsyning er et av de heteste temaene i dagens samfunn. Men bryr kundene seg om hvem som leverer strømmen? Er prisen den eneste faktoren som avgjør hvilken leverandør man velger?