Digitaliser skadehåndteringsprosessen
42 % av kundene stoler ikke helt på forsikringsselskapet sitt (1). Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å øke tilliten og forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet har effektive prosesser for å håndtere innkommende kommunikasjon uavhengig av kanal og for raskt å kunne finne riktig informasjon i arkivet.
(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.
PostNord Strålfors hjelper forsikringsselskaper med å effektivisere innkommende kommunikasjon og opprette og opprettholde søkbare og sikre arkiver:
Automatiser all innkommende dokumentasjon i skadesaker
Dokumentasjon i forsikringssaker kan komme inn både fysisk og digitalt. For å hjelpe kundene raskt med skadehåndteringen må forsikringsselskapene automatisere og effektivisere den innkommende dokumentasjonen, uansett hvilket format den kommer i. Med Digital Mailroom samles digitale og fysiske skadedokumenter og -fakturaer inn, digitaliseres og leveres til skadehåndteringssystemet.
Lagre dokumentasjonen digitalt, søkbart og sporbart
Kundeservice og skadeoppgjør trenger tilgang til mye og viktig dokumentasjon. Med eArkiv lagres kommunikasjonen digitalt, slik at medarbeiderne kan søke, spore, sende og laste ned allerede sendte fakturaer, saker, avtaler og annen kommunikasjon. Det gir en mer effektiv håndtering og en bedre kundeopplevelse.
Vil du vite mer om hvordan du kan kommunisere effektivt med forsikringstakerne? Kontakt oss, så forteller vi mer.