Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon

Når ulykken er ute, forventer kunden et smidig og raskt skadeoppgjør. Det gjør at forsikringsselskapene må håndtere både innkommende kommunikasjon og dokumentasjon på en effektiv måte.

Jeg ønsker å bli kontaktet

Industrier Bank, Finans & Forsikring

Digitaliser skadehåndteringsprosessen

42 % av kundene stoler ikke helt på forsikringsselskapet sitt (1). Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å øke tilliten og forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet har effektive prosesser for å håndtere innkommende kommunikasjon uavhengig av kanal og for raskt å kunne finne riktig informasjon i arkivet. 

(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.

PostNord Strålfors hjelper forsikringsselskaper med å effektivisere innkommende kommunikasjon og opprette og opprettholde søkbare og sikre arkiver:

Automatiser all innkommende dokumentasjon i skadesaker

Automatiser all innkommende dokumentasjon i skadesaker

Dokumentasjon i forsikringssaker kan komme inn både fysisk og digitalt. For å hjelpe kundene raskt med skadehåndteringen må forsikringsselskapene automatisere og effektivisere den innkommende dokumentasjonen, uansett hvilket format den kommer i. Med Digital Mailroom samles digitale og fysiske skadedokumenter og -fakturaer inn, digitaliseres og leveres til skadehåndteringssystemet.

Les mer om Digital Mailroom Solutions

Lagre dokumentasjonen digitalt, søkbart og sporbart

Lagre dokumentasjonen digitalt, søkbart og sporbart

Kundeservice og skadeoppgjør trenger tilgang til mye og viktig dokumentasjon. Med eArkiv lagres kommunikasjonen digitalt, slik at medarbeiderne kan søke, spore, sende og laste ned allerede sendte fakturaer, saker, avtaler og annen kommunikasjon. Det gir en mer effektiv håndtering og en bedre kundeopplevelse.

Les mer om eArkiv

 
Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan du kan kommunisere effektivt med forsikringstakerne? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Send melding

Inspirasjon og fordypning

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

Det norske forsikringsselskapet behandler flere hundre tusen forsikringskrav hvert år. For å sikre best mulig kundeopplevelse bruker selskapet en blanding av brukervennlige digitale tjenester og sensitivitetstrening for å sikre at kundens kontakt med selskapet holder høy kvalitet.