Brukervennlig betalingsopplevelse i riktig kanal

Inkasso, kreditthåndtering og factoring handler om å forenkle innbetalingene. Ved å tilby enkle og tilpassede betalingsløsninger øker sannsynligheten for å få betalt i rett tid.

Jeg ønsker å bli kontaktet

Industrier Bank, Finans & Forsikring

Brukervennlige løsninger øker innbetalingene

En dårlig betalingsopplevelse gjør det vanskeligere å betale. For å redusere kredittiden er det viktig å tilby flere og brukervennlige løsninger som er tilpasset forskjellige betalingsevner.

PostNord Strålfors hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktige personer og i riktig kanal og gir tilgang til flere betalingsløsninger. Vi følger lover og forskrifter som gjelder for den sterkt regulerte inkassobransjen i hvert av de nordiske landene.

 

Betaling i digitale postkasser

Gjør det enkelt å betale i rett tid

Bruken av digitale postkasser øker kraftig blant svenskene. Ved å tilby muligheten til å betale fakturaen direkte i personens digitale postkasse, for eksempel Digipost, reduseres risikoen for både feilbetaling og sen betaling. I de andre nordiske landene er betaling i digitale postkasser også mulig.

Les mer om digitale postkasser

Mobilfaktura

Reduser tiden fra oppfordring til handling

Fang oppmerksomheten med SMS. Med mobilfaktura sendes det en SMS med lenke til en landingsside som krever innlogging med BankID. Den er tilpasset skyldnerens betalingskanaler med all informasjon som trengs for rask og enkel betaling.

Les mer om Mobilfaktura

 
Mobile betalingstjenester

Enkelhet øker betalingsviljen

Mobile betalinger gjør betalingsopplevelsen enkel og brukervennlig. Ved å tilby innbetaling via Swish eller Account-to-Account-løsninger gjør du det enklere å betale raskt. Tilsvarende apper som Swish finnes i alle de nordiske landene, for eksempel Vipps i Norge og MobilePay i Finland og Danmark.

Les mer om betalinger via Account-to-Account och Vipps

Betaling med papirfaktura

Fysiske fakturaer for trygg og sikker levering

Fysiske fakturaer er fremdeles et av de mest populære betalingsalternativene for kreditthåndterings- og inkassobransjen i Sverige. Det er et betalingsalternativ som føles tillitvekkende og pålitelig og har høy leveringssikkerhet. Ved hjelp av en QR-kode direkte på den fysiske fakturaen kan du dessuten koble den til tjenester som betaling og chat.

Les mer om Papirfaktura

 

Kontakt oss

Ønsker du å vite mer om hvordan du kan gjøre innbetalinger enklere? Kontakt oss, så forteller vi mer.

Send melding

Inspirasjon og fordypning

En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid

En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid

Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler

Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.

Lowell_16-9.jpg

Lowells løsning revolusjonerer bransjen

Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.