Content hub

Lowell_16-9.jpg

Lowells løsning revolusjonerer bransjen

Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

Customer-IQ_Experts-panel_Fremtid-Forsikring_16-9.jpg

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus

Det norske forsikringsselskapet behandler flere hundre tusen forsikringskrav hvert år. For å sikre best mulig kundeopplevelse bruker selskapet en blanding av brukervennlige digitale tjenester og sensitivitetstrening for å sikre at kundens kontakt med selskapet holder høy kvalitet.

Customer-IQ_Experts-panel_ExoveDesign_16-9.jpg

Forbedrer kundeopplevelsen med designtenking

Det digitale vekstselskapet Exove Design bruker designtenkingsbaserte prosesser når de skal utvikle kundeopplevelsesløsninger for klienter i en rekke forskjellige bransjer. Resultatet er økt tilslutning, bedre forståelse av klientens kunder og løsninger basert på fakta heller enn magefølelse.

Customer-IQ_Experts-panel_Handelsbanken_16-9.jpg

Vinner hjerter, tillit og markedsandeler med kundeopplevelse

I en tid der de fleste bankene konkurrerer om å bli den mest digitale, fokuserer Handelsbanken på kundeopplevelse – både digitalt og ved fysiske møter med bankrådgivere. Det store fokuset på kundeopplevelse har ikke bare vært med på å gjøre Handelsbanken til den mest foretrukne banken på alle bankens markeder, det bidrar også til å vinne markedsandeler.

Customer-IQ_Experts-panel_Saxo-Bank_16-9.jpg

AI og maskinlæring bidrar til individuelt tilpasset nettbasert trading og investering

Når det gjelder nettbasert trading, skiller Saxo Bank seg ut: Selv om selskapet er en lisensiert bank, er det et teknologiselskap i bunnen. Saxo Bank tilbyr plattformer for nettbasert trading til en variert kundegruppe og bruker kunstig intelligens (AI) og maskinlæring for å forutse behov og tilpasse plattformtilbudet.

Customer-IQ_Experts-panel_VolvoFinans_16-9.jpg

Bilfinansiering med friksjonsfri kundekommunikasjon

I begynnelsen av 2018 opprettet Volvofinans Bank programmet Zero Friction for å sikre en mer friksjonsfri kundeservice og dermed bedre kundeopplevelsen. I dag har Volvofinans Bank den beste kundeservicen blant svenske banker, og antall årlige henvendelser til kundeservice er redusert med over 20 prosent.

Customer-IQ_Experts-panel_Aarhus_16-9.jpg

Innbyggerfokuserte kommunale tjenester gir gode resultater i Aarhus

«Borgerservice» i Aarhus setter standarden for kommunal innbyggeropplevelse ved å jobbe med tre fokusområder: kvalitet, økonomi og sosial bærekraft.

Nordea_16-9.jpg

HTML-faktura ble et enkelt valg for Nordea Finans

Nordea Finans sin store utfordring var å nå bredt ut til så mange kunder som mulig, til tross for de begrensninger som taushetsplikten innebærer. «HTML-faktura ble løsningen, og med faktura som en av våre viktigste kanaler, er dette en løsning som gjør at vi virkelig når kundene», forteller Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist i Nordea Finans.

Svea Finans

Svea Finans digitaliserer betalingsløsningene

Svea Finans får levert en moderne løsning i form av omnikanal fra PostNord Strålfors. – Noe som gir oss større fleksibilitet ovenfor våre kunder. Det å få digitalisert løsningene gjør at vi sparer miljøet, noe vi er opptatt av, sier Jostein Vingsand, Business Developer i Svea Finans.

16-9_Kraftringen2.jpg

Kraftringen kjøpte en tjeneste – og fikk mangedobbelt tilbake

PostNord Strålfors har vært Kraftringens samarbeidspartner for fakturalevering og andre utsendelser i omnikanal, men er også en aktiv støtte i digitaliseringsprosessen.

Tada_16-9.jpg

Tada Medical

Med 3D-print kan nyetablerte Tada Medical fremstille billige prototyper. Målet er å utvikle en behandling for kreftpasienter som forhindrer smertefulle blemmer i munnen – uten alvorlige bivirkninger.

16_9_AURA.jpg

Aura

Strøm er strøm, men den kan leveres med god kundeservice. Når produktene ikke skiller seg fra konkurrentenes, må man som bedrift finne andre måter å utmerke seg på.

Karolinska_16-9.jpg

Karolinska sjukhuset

På barneradiologisk avdeling på Karolinska Universitetssjukhuset i Sverige bruker ortopeder og kirurger 3D-printede kroppsdeler for å forstå misdannelser bedre før en operasjon og for å utføre prøveoperasjoner.

IKANO-bank_16-9.jpg

Rask og enkel plattform for digitale fakturaer

«Vi har har kjøpt omnikanalløsningen til PostNord Strålfors som sørger for at fakturaene havner der de skal basert på sluttkundenes ønsker», forteller Christian Gagnum, Head of Retail Partners & Direct to Consumer i Ikano Bank AB i Norge.

Eksklusivitet-kurerer-reklametretthet_16-9.jpg

Eksklusivitet kurerer reklametretthet

I flere holdningsundersøkelser i Skandinavia merkes en utmattelseseffekt når det gjelder tradisjonell reklame og markedsføring. Å sikte bredt og håpe at noen napper hjelper lite hvis resultatet er at mottakerne installerer annonseblokkering og fester et ”nei takk til reklame”-skilt på postkassen.

16-9_SJ_3D.jpg

3D-printing ga raskere togservice

Siden SJ begynte å 3D-printe reservedeler hos PostNord Strålfors, har servicetiden gått ned. Nå er flere av togene i drift samtidig som funksjonaliteten har økt.

Kundcase_DK_Odder_16-9.jpg

Odder kommune

Danske Odder har valgt å la PostNord Strålfors digitalisere og distribuere all innkommende post. Nå skal antall meldinger som feilsendes i kommunen, bli null.

Trafi-16-9.jpg

"Verden endres hele tiden"

Det finske trafikksikkerhetsverket, Trafi, har de siste årene digitalisert mange av sine tjenester. – De fleste innbyggerne ønsker å håndtere sine saker digitalt. De vil ha tjenester som er enkle å bruke og tilgjengelige når de trengs, sier Maaria Toikka, som leder utviklingen og koordineringen av Trafis elektroniske tjenester.

skatteverket-16-9.jpg

Slik vil det svenske Skatteverket digitalisere hverdagen

Digitalisering av eksisterende tjenester var det første trinnet på Skatteverkets digitaliseringsreise. Nå starter trinn nummer to – innovasjon for en digital hverdag. Som hjelp har de invitert brukerne i prosessen.

Brio-erik-16-9.jpg

Med tretoget inn i fremtiden

Brios leketog er en klassiker som generasjoner av barn har lekt med. Varemerket signaliserer både kvalitet og nostalgi. Så hvordan fører man en togbane av tre inn i den digitale tidsalderen uten å gi avkall på selskapets grunnverdier? Det vet designansvarlig Erik Söderlind.

Arbetsförmedlingen-1.jpg

Mer effektiv fakturahåndtering med EDI

Takket være EDI og systemintegrasjon fra PostNord Strålfors kan den svenske Arbetsförmedlingen enkelt utveksle elektroniske meldinger med sine 6000 leverandører – uansett hvilket system de bruker, og hvor i verden de befinner seg.

Vis mer