Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Løsninger som styrker markedsposisjonen for nordiske forsikringsselskaper
Kontinuerlige kostnadsinnsparinger og nye konkurrenter skaper utfordringer for forsikringsbransjen. Tilpasset kundekommunikasjon og effektiv skadehåndtering i sikre kanaler er selve grunnlaget for konkurransekraft.

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet
Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Personvern og sikker kommunikasjon i henhold til det enkelte lands regelverk
For forsikringsselskaper er det virksomhetskritisk at informasjon lagres og håndteres på en sikker måte. Hele kommunikasjonskjeden må være sikker, ellers risikerer man redusert tillit og dårligere konkurransekraft. For å redusere risikoene kreves det et aktivt og kontinuerlig arbeid. Les våre tre tips om personvern.

Styrk konkurransekraften med tilpasset kommunikasjon i riktig kanal og i rett tid
Forsikringstakere forventer raske og enkle kontaktveier i alle saker og kan enkelt bytte selskap hvis de er misfornøyde med sin opplevelse. Ved å tilpasse kommunikasjonen og betalingsmetodene etter hva kundene foretrekker, fremmes kundelojalitet, mersalg og nysalg.

Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon
Når ulykken er ute, forventer kunden et smidig og raskt skadeoppgjør. Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet håndterer innkommende kommunikasjon effektivt uansett kanal og raskt finner riktig informasjon i hver sak.

Sikre kommunikasjonstjenester
Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge bransjelovene, og det er viktig at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottaker er sikker. Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å håndtere kommunikasjon raskt og kostnadseffektivt og samtidig holde høy datasikkerhet.

Tydelig kommunikasjon reduserer kredittiden
Reduser risikoene for forsinkede eller uteblitte betalinger ved å kommunisere viktige budskap raskt, sikkert og brukervennlig. Med sikker og automatisert håndtering av kommunikasjonen reduseres tidkrevende administrasjon, samtidig som informasjonen blir lettere tilgjengelig for den som trenger den.

Brukervennlig betalingsopplevelse i riktig kanal
Vi hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktig person og i riktig kanal med mulighet for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfaktura eller mobil betaling reduseres tiden fra oppfordring til handling, samtidig som fysiske fakturaer sikrer høy leveringssikkerhet.

En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid
Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.

Fra inndriving til fremtidig samarbeid mellom inkassoselskaper
Inkassobransjen utvikles etter hvert som stadig flere digitale løsninger utvikles og tillates. For å oppfylle sitt samfunnsansvar nå og i fremtiden må selskapene bruke teknologi for å gå fra inndriving til hjelpsomt kundefokus. Det mener Andreas Komnæs, leder for nye produkter og tjenester i Kredinor. – Bransjen må arbeide på nye måter for å oppfylle forventningene i samfunnet, sier han.

Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene
Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.

Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Les mer om hvordan PostNord Strålfors hjelper inkassobransjen med å overholde lover og regler i en sterkt regulert bransje ved hjelp av skreddersydde og sikre kommunikasjonsløsninger.

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler
Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.

E.ON er klar for neste skritt
Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON. – For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.

Skellefteå Kraft – en digital suksesshistorie
Skellefteå Kraft har foretatt en imponerende digital reise. Tross store utfordringer har de i dag en effektiv virksomhet med kanskje Sveriges beste kundeservice innen energibransjen. – Uten PostNord Strålfors’ kundefokus hadde vi aldri kommet så langt som dette, sier Eva-Lena Berglund, sjef for fakturering.

Løsninger som gir bærekraftig effekt for energibransjen
Det pågår en omstilling i energibransjen. Omstillingen i Europa mot mer bærekraftig energi skjer samtidig som fokuset på å møte kundenes behov øker. Like viktig som sikker levering av elektrisk kraft er det å forstå kundenes nye behov og krav. Strålfors har 25 års erfaring med å samarbeide med energibransjen. Sammen med norske energiselskaper tar vi sikte på 25 år til.

Tre tips som øker dialogen med kundene
Kundekommunikasjon er en av de viktigste og kritiske faktorene for å beholde kunder og skape lojalitet. I urolige tider er dette en av de største utfordringene for aktørene i energibransjen. Energi- og strømforsyning er et av de heteste temaene i dagens samfunn. Men bryr kundene seg om hvem som leverer strømmen? Er prisen den eneste faktoren som avgjør hvilken leverandør man velger?

Legg alle egg i samme kurv når forretningskommunikasjonen skal digitaliseres
Med en stor andel bedriftskunder stilles det andre krav til forretningskommunikasjonsflyten enn med privatkunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager i PostNord Strålfors, oppfordrer derfor aktørene i energibransjen til å legge alle egg i samme kurv for å få maksimal nytte av å digitalisere og automatisere sine B2B-flyter. Her forklarer han hvorfor.

Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker
Tilgang til informasjon er alt, og viktigheten av å forstå kundens reise er mer avgjørende enn noen gang. Så hva gjør du når kundenes krav endres, samtidig som ledelsen forventer reduserte kostnader? Vet du hvordan du går videre? Sammen med oss starter du på en reise som gagner alle involverte parter.

Reduser kostnadene med automatiserte prosesser
I en verden i rask endring stiller kundene høyere krav. Da må dere som driver i energibransjen, kunne tilpasse kommunikasjonen i de rette kanalene – på en kostnads- og ressurseffektiv måte.

Bærekraftige prosesser krever smarte løsninger
Bærekraft er gjennomgripende og påvirker hele virksomheten. Det er den eneste veien å gå. Vi tar deg og kundene dine fremover og videre på rett spor.