Vi bruker informasjonskapsler på stralfors.no for å bedre brukeropplevelsen på våre sider. Du godtar bruken av informasjonskapsler ved å klikke på «Lukk» eller ved å klikke deg videre på nettsiden. Mer informasjon om cookies.
Landkreditt Forsikring er en del av finanskonsernet Landkreditt, som med en historie som går tilbake til 1915, har vært en viktig aktør innen finansielle tjenester for både landbrukskunden, privatpersoner og næringslivet. For å møte økende regulatoriske krav og forbrukernes forventninger om rask og fleksibel kommunikasjon, måtte selskapet modernisere sin dokumenthåndtering.
Det nordiske samarbeidet mellom PostNord Strålfors og Telia har pågått i over 20 år. Telia Finland har samarbeidet med Strålfors i 15 år. I 2022 ble dette samarbeidet utvidet til også å omfatte digitale distribusjonskanaler i forbindelse med at Telia ønsket å effektivisere sitt partnernettverk og valgte Strålfors som samarbeidspartner for fakturahåndtering.
Sikker og effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon
Bank og finans må kunne håndtere innkommende post og digital kommunikasjon sikkert og effektivt. Digitalisering, distribusjon til riktige interne mottakere og lagring av all innkommende kommunikasjon bidrar til effektive prosesser med fokus på kunder og sikkerhet.
Digitalisert og tilpasset kundekommunikasjon innfrir forventningene
Kundene blir mer og mer digitale og forventer flere smidige kommunikasjonskanaler å velge mellom. Banker og finansieringsselskaper har i dag store muligheter til å tilpasse og utvikle sin kundekommunikasjon og sørge for at utsendelser havner i kundens foretrukne kanal.
Hele 76% av svenskene mener at det er ganske eller svært viktig å kunne velge mellom forskjellige betalingsmetoder. Med betalingsløsninger som Vipps og Account-to-Account (A2A), får banker og finansieringsselskaper raskere innbetalinger, mer lønnsom drift, lavere kredittrisiko og mer fornøyde kunder.
Smartere og smidigere kommunikasjon med leverandører og kunder hos Elon
Med 900 butikker i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Island er Elon den største forhandleren av hjemmeelektronikk og hvitevarer i Norden. Med et bredt utvalg av produkter fra flere hundre ulike merker, en raskt voksende e-handel og butikker er god kommunikasjon med leverandører og kunder en viktig suksessfaktor.
Løsninger som styrker markedsposisjonen for nordiske forsikringsselskaper
Kontinuerlige kostnadsinnsparinger og nye konkurrenter skaper utfordringer for forsikringsbransjen. Tilpasset kundekommunikasjon og effektiv skadehåndtering i sikre kanaler er selve grunnlaget for konkurransekraft.
Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet
Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.
Personvern og sikker kommunikasjon i henhold til det enkelte lands regelverk
For forsikringsselskaper er det virksomhetskritisk at informasjon lagres og håndteres på en sikker måte. Hele kommunikasjonskjeden må være sikker, ellers risikerer man redusert tillit og dårligere konkurransekraft. For å redusere risikoene kreves det et aktivt og kontinuerlig arbeid. Les våre tre tips om personvern.
Styrk konkurransekraften med tilpasset kommunikasjon i riktig kanal og i rett tid
Forsikringstakere forventer raske og enkle kontaktveier i alle saker og kan enkelt bytte selskap hvis de er misfornøyde med sin opplevelse. Ved å tilpasse kommunikasjonen og betalingsmetodene etter hva kundene foretrekker, fremmes kundelojalitet, mersalg og nysalg.
Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon
Når ulykken er ute, forventer kunden et smidig og raskt skadeoppgjør. Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet håndterer innkommende kommunikasjon effektivt uansett kanal og raskt finner riktig informasjon i hver sak.
Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge bransjelovene, og det er viktig at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottaker er sikker. Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å håndtere kommunikasjon raskt og kostnadseffektivt og samtidig holde høy datasikkerhet.
Reduser risikoene for forsinkede eller uteblitte betalinger ved å kommunisere viktige budskap raskt, sikkert og brukervennlig. Med sikker og automatisert håndtering av kommunikasjonen reduseres tidkrevende administrasjon, samtidig som informasjonen blir lettere tilgjengelig for den som trenger den.
Vi hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktig person og i riktig kanal med mulighet for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfaktura eller mobil betaling reduseres tiden fra oppfordring til handling, samtidig som fysiske fakturaer sikrer høy leveringssikkerhet.
En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid
Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.
Fra inndriving til fremtidig samarbeid mellom inkassoselskaper
Inkassobransjen utvikles etter hvert som stadig flere digitale løsninger utvikles og tillates. For å oppfylle sitt samfunnsansvar nå og i fremtiden må selskapene bruke teknologi for å gå fra inndriving til hjelpsomt kundefokus. Det mener Andreas Komnæs, leder for nye produkter og tjenester i Kredinor.
– Bransjen må arbeide på nye måter for å oppfylle forventningene i samfunnet, sier han.
Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene
Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.
Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Les mer om hvordan PostNord Strålfors hjelper inkassobransjen med å overholde lover og regler i en sterkt regulert bransje ved hjelp av skreddersydde og sikre kommunikasjonsløsninger.
Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler
Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.