Kontakt oss
Ønsker du å vite mer om hvordan du optimaliserer kundeopplevelsen og gjør den mer kostnadseffektiv? Kontakt oss, så forteller vi mer.
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Fokus på kundedialog og en brukervennlig betalingsopplevelse er veien til kortere kredittider og en bedre kundeopplevelse.
:format(jpeg))
Innen kreditthåndtering, inkasso og factoring fokuseres det på å hjelpe skyldneren med å bli gjeldfri og redusere kredittiden for kundene. Men mange fakturaer betales unødvendig sent eller i verste fall ikke i det hele tatt. Utydelig kommunikasjon og betalingsløsninger som ikke er tilpasset mottakeren, blir tidkrevende for både selskapene, skyldnerne og kundene. Det skaper ikke minst en dårlig kundeopplevelse.
Ved å fokusere på kundedialogen og betalingsopplevelsen har kreditthåndterings- og inkassoselskapene store muligheter til å redusere kredittiden, beholde gode kunderelasjoner og hjelpe skyldnerne med å få en sunnere økonomi.
PostNord Strålfors tilbyr kundetilpassede og sikre kommunikasjonsløsninger som hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å følge lover og forskrifter i den sterkt regulerte bransjen.
)
Vi hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktig person og i riktig kanal med mulighet for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfaktura eller mobil betaling reduseres tiden fra oppfordring til handling, samtidig som fysiske fakturaer sikrer høy leveringssikkerhet.
)
Reduser risikoene for forsinkede eller uteblitte betalinger ved å kommunisere viktige budskap raskt, sikkert og brukervennlig. Med sikker og automatisert håndtering av kommunikasjonen reduseres tidkrevende administrasjon, samtidig som informasjonen blir lettere tilgjengelig for den som trenger den.
)
Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge bransjelovene, og det er viktig at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottaker er sikker. Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å håndtere kommunikasjon raskt og kostnadseffektivt og samtidig holde høy datasikkerhet.
I Inkassobransjens guide til raskere innbetalinger og bedre kundeopplevelse presenterer vi flere utfordringer og løsninger for å forbedre kommunikasjonen, øke lojaliteten, jobbe mer effektivt og digitalisere med tanke på bærekraftige løsninger.
)
)
Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.
)
Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.
)
Inkassobransjen utvikles etter hvert som stadig flere digitale løsninger utvikles og tillates. For å oppfylle sitt samfunnsansvar nå og i fremtiden må selskapene bruke teknologi for å gå fra inndriving til hjelpsomt kundefokus. Det mener Andreas Komnæs, leder for nye produkter og tjenester i Kredinor. – Bransjen må arbeide på nye måter for å oppfylle forventningene i samfunnet, sier han.
)
)
)
)
)
)
)
Ønsker du å vite mer om hvordan du optimaliserer kundeopplevelsen og gjør den mer kostnadseffektiv? Kontakt oss, så forteller vi mer.
)