Kundecaser

Automatisert dokumentdistribusjon effektiviserer Landkreditt Forsikring
Landkreditt Forsikring er en del av finanskonsernet Landkreditt, som med en historie som går tilbake til 1915, har vært en viktig aktør innen finansielle tjenester for både landbrukskunden, privatpersoner og næringslivet. For å møte økende regulatoriske krav og forbrukernes forventninger om rask og fleksibel kommunikasjon, måtte selskapet modernisere sin dokumenthåndtering.

Frende Forsikring strømlinjeformer dokumenthåndteringen
Enestående kundeservice, banebrytende teknologi og dedikasjon til kundenes behov har satt Frende Forsikring i førersetet i forsikringsbransjen.

Telia: "Vi snakker samme språk"
Det nordiske samarbeidet mellom PostNord Strålfors og Telia har pågått i over 20 år. Telia Finland har samarbeidet med Strålfors i 15 år. I 2022 ble dette samarbeidet utvidet til også å omfatte digitale distribusjonskanaler i forbindelse med at Telia ønsket å effektivisere sitt partnernettverk og valgte Strålfors som samarbeidspartner for fakturahåndtering.

Scandics reise mot en smidig digital posthåndtering
Med 6000 hotellrom og 3000 medarbeidere mottar Scandic daglig opptil 200 Digital Post-meldinger, inkludert personsensitiv informasjon som kommunale meldinger om lønnsrefusjon. Scandic valgte å implementere PostNord Strålfors' Digital Mailroom-løsning, som automatiserte posthåndteringsprosessen og frigjorde ressurser som i stedet kunne brukes til mer verdiskapende oppgaver.

Smartere og smidigere kommunikasjon med leverandører og kunder hos Elon
Med 900 butikker i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Island er Elon den største forhandleren av hjemmeelektronikk og hvitevarer i Norden. Med et bredt utvalg av produkter fra flere hundre ulike merker, en raskt voksende e-handel og butikker er god kommunikasjon med leverandører og kunder en viktig suksessfaktor.

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler
Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.

E.ON er klar for neste skritt
Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON. – For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.

Digitalisering fører Allente nærmere kunden
Allente står for all entertainment. Navnet skal speile posisjonen til det nye varemerket på markedet og hva de ønsker å tilby kundene. PostNord Strålfors har i nært samarbeid med Allente bygget et system der all fakturering går via PostNord Strålfors’ omnikanal-plattform, noe som har hjulpet Allente med å akselerere sin digitale reise.

Lowells løsning revolusjonerer bransjen
Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

HTML-faktura ble et enkelt valg for Nordea Finans
Nordea Finans sin store utfordring var å nå bredt ut til så mange kunder som mulig, til tross for de begrensninger som taushetsplikten innebærer. «HTML-faktura ble løsningen, og med faktura som en av våre viktigste kanaler, er dette en løsning som gjør at vi virkelig når kundene», forteller Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist i Nordea Finans.

Svea Finans digitaliserer betalingsløsningene
Svea Finans får levert en moderne løsning i form av omnikanal fra PostNord Strålfors. – Noe som gir oss større fleksibilitet ovenfor våre kunder. Det å få digitalisert løsningene gjør at vi sparer miljøet, noe vi er opptatt av, sier Jostein Vingsand, Business Developer i Svea Finans.

Rask og enkel plattform for digitale fakturaer
«Vi har har kjøpt omnikanalløsningen til PostNord Strålfors som sørger for at fakturaene havner der de skal basert på sluttkundenes ønsker», forteller Christian Gagnum, Head of Retail Partners & Direct to Consumer i Ikano Bank AB i Norge.

Odder kommune
Danske Odder har valgt å la PostNord Strålfors digitalisere og distribuere all innkommende post. Nå skal antall meldinger som feilsendes i kommunen, bli null.

Digitale fakturaer i omnichannel lønner seg
Resultat: mindre belastning på kundeavdelingen, økt salg på nettet, høyere kundetilfredshet og redusert kundefrafall.

Hemmeligheten bak Telias nye og bedre faktura
Det var like før Telia Danmark fjernet viktig informasjon fra fakturaene, noe som kunne ha fått store konsekvenser. En eyetracking-analyse fikk dem heldigvis tilbake på rett spor.

Volvofinans: ”Kunden må selv velge”
Hvordan tilpasser man kundekommunikasjonen når stadig flere kunder velger e-faktura? Det er en av utfordringene som Volvofinans Bank står overfor.

LOfavør: ”Vi må nå ut til alle medlemmene”
LOfavørs største utfordring akkurat nå er å nå ut med konseptet til medlemmene. Nye LO-medlemmer får informasjon om tilbudene fra LOfavør i den første medlemsutsendelsen. De samme opplysningene legges ved den utsendelsen som inneholder nytt kort.