Kundecaser

Digitalisering fører Allente nærmere kunden
Allente står for all entertainment. Navnet skal speile posisjonen til det nye varemerket på markedet og hva de ønsker å tilby kundene. PostNord Strålfors har i nært samarbeid med Allente bygget et system der all fakturering går via PostNord Strålfors’ omnikanal-plattform, noe som har hjulpet Allente med å akselerere sin digitale reise.

Lowells løsning revolusjonerer bransjen
Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

HTML-faktura ble et enkelt valg for Nordea Finans
Nordea Finans sin store utfordring var å nå bredt ut til så mange kunder som mulig, til tross for de begrensninger som taushetsplikten innebærer. «HTML-faktura ble løsningen, og med faktura som en av våre viktigste kanaler, er dette en løsning som gjør at vi virkelig når kundene», forteller Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist i Nordea Finans.

Svea Finans digitaliserer betalingsløsningene
Svea Finans får levert en moderne løsning i form av omnikanal fra PostNord Strålfors. – Noe som gir oss større fleksibilitet ovenfor våre kunder. Det å få digitalisert løsningene gjør at vi sparer miljøet, noe vi er opptatt av, sier Jostein Vingsand, Business Developer i Svea Finans.

Kraftringen kjøpte en tjeneste – og fikk mangedobbelt tilbake
PostNord Strålfors har vært Kraftringens samarbeidspartner for fakturalevering og andre utsendelser i omnikanal, men er også en aktiv støtte i digitaliseringsprosessen.

Tada Medical
Med 3D-print kan nyetablerte Tada Medical fremstille billige prototyper. Målet er å utvikle en behandling for kreftpasienter som forhindrer smertefulle blemmer i munnen – uten alvorlige bivirkninger.

Aura
Strøm er strøm, men den kan leveres med god kundeservice. Når produktene ikke skiller seg fra konkurrentenes, må man som bedrift finne andre måter å utmerke seg på.

Karolinska sjukhuset
På barneradiologisk avdeling på Karolinska Universitetssjukhuset i Sverige bruker ortopeder og kirurger 3D-printede kroppsdeler for å forstå misdannelser bedre før en operasjon og for å utføre prøveoperasjoner.

Rask og enkel plattform for digitale fakturaer
«Vi har har kjøpt omnikanalløsningen til PostNord Strålfors som sørger for at fakturaene havner der de skal basert på sluttkundenes ønsker», forteller Christian Gagnum, Head of Retail Partners & Direct to Consumer i Ikano Bank AB i Norge.

3D-printing ga raskere togservice
Siden SJ begynte å 3D-printe reservedeler hos PostNord Strålfors, har servicetiden gått ned. Nå er flere av togene i drift samtidig som funksjonaliteten har økt.

Odder kommune
Danske Odder har valgt å la PostNord Strålfors digitalisere og distribuere all innkommende post. Nå skal antall meldinger som feilsendes i kommunen, bli null.

Mer effektiv fakturahåndtering med EDI
Takket være EDI og systemintegrasjon fra PostNord Strålfors kan den svenske Arbetsförmedlingen enkelt utveksle elektroniske meldinger med sine 6000 leverandører – uansett hvilket system de bruker, og hvor i verden de befinner seg.

Telias digitale reise
Telia Danmark er på en reise som skal gjøre selskapet heldigitalisert, både internt og overfor kundene. – Vårt hovedfokus er digitalisering og forenkling, sier Tamara Khaliel, strategisk sourcingsjef i Telia Danmark.

Enklere salgsprosess med 3D-utskrift
Med prototyper skrevet ut i 3D kan Glenair Nordic demonstrere for kundene hvordan et kundetilpasset produkt vil fungere i virkeligheten. – Det hjelper oss utrolig mye i salgsprosessen, sier Filip Sandberg, Technical Sales Manager i Glenair Nordic.

Canal Digital satser på dynamisk innhold
Persontilpassede utsendelser og responsive fakturaer fra PostNord Strålfors øker treffsikkerheten. – Vi legger bort klønete formater som pdf, og åpner for at kundene kan finne informasjon fra oss i den kanalen og på den plattformen de foretrekker, forklarer Fredrik Welin.

Digitale fakturaer i omnichannel lønner seg
Resultat: mindre belastning på kundeavdelingen, økt salg på nettet, høyere kundetilfredshet og redusert kundefrafall.

Ingen flere doble fakturaer for Remeo
Et nytt og mer fleksibelt system for kundefakturaer løste problemene for Remeo i Finland. I dag får rett kunde rett regning til rett tid.

Hemmeligheten bak Telias nye og bedre faktura
Det var like før Telia Danmark fjernet viktig informasjon fra fakturaene, noe som kunne ha fått store konsekvenser. En eyetracking-analyse fikk dem heldigvis tilbake på rett spor.

Coop: ”Hvert enkelt medlem er unikt og skal merke det”
Coop er en av Sveriges største matvarekjeder. Med vel tre millioner medlemmer er det en stor utfordring å skulle formidle rett tilbud til rett person. – Hvert enkelt medlem er unikt og skal merke det, sier Jonas Taube, sjef for kampanjestrategi og reklameproduksjon i Coop.

Pågens daglige brød skaper mange transaksjoner
Pågen er Sveriges ledende bakeribedrift og omsetter for 2,7 milliarder svenske kroner. Det er også på hjemmemarkedet at Pågen er størst, men de er i tillegg sterkt til stede i de nordiske nabolandene, ikke minst i Danmark, der Pågen er mer eller mindre synonymt med kanelgiflene – de små kanelbollene.

Volvofinans: ”Kunden må selv velge”
Hvordan tilpasser man kundekommunikasjonen når stadig flere kunder velger e-faktura? Det er en av utfordringene som Volvofinans Bank står overfor.

Portooptimalisering lønnsom avtale for Telenor
Porto er en tung post for mange bedrifter. Telenor Danmark lyktes i å spare to millioner kroner i året på å gå over til bedriftspost, men det krevde at de tilpasset faktureringssystemet. Telenors krav var at kundene ikke skulle merke noe til overgangen til bedriftspost, og at betalingsfristene ikke måtte bli kortere.

LOfavør: ”Vi må nå ut til alle medlemmene”
LOfavørs største utfordring akkurat nå er å nå ut med konseptet til medlemmene. Nye LO-medlemmer får informasjon om tilbudene fra LOfavør i den første medlemsutsendelsen. De samme opplysningene legges ved den utsendelsen som inneholder nytt kort.

Skånetrafiken
Skånetrafiken lanserer et kort for ID-baserte reiser i samarbeid med PostNord Strålfors. Resultatet blir smartere og mer miljøvennlig billetthåndtering og effektiv kortdistribusjon.

For Lyreco er bestillingen bare et klikk unna
Systemet må være enkelt å bruke for de ansatte og kunne bygges ut med flere funksjoner etter hvert. Det var vesentlige krav da Lyreco skulle begynne å sende ut kundetilbud med e-post.

Tilfeldighetene rår hos Forsvarets Rekruttering
I midten står det en tombolatrommel. Daniel trekker et kort, river av kontrollremsen og leser 27 972. Nummeret innebærer at han blir fritatt fra militærtjenesten. I Danmark er det nemlig loddtrekning som avgjør hvem som skal avtjene verneplikt.

Slik får Falck Assistance tydeligere identitet
Falck Assistans ønsker å bli tydeligere i kommunikasjonen. Ved hjelp av enhetlig utseende og en teknisk plattform fra PostNord Strålfors skal det være lett å identifisere Falck Assistans som avsender.