Effektiviserer ordreinngangen
Med eOrder-tjenesten fra PostNord Strålfors vil du som kunde unngå ineffektive og tidkrevende manuelle ordresystemer.
Det å manuelt måtte kontrollere tilgjengelighet og å legge inn eller besvare ordrer er ikke bare tidkrevende, det kan også føre til en rekke feilkilder som gir misfornøyde kunder og sviktende lojalitet, i tillegg til ekstraarbeid for ordreavdelingen.
Effektivitet og kvalitet
Med eOrder kan all ordrehåndtering håndteres automatisk. Ditt produktregister kan sendes til kundene i en elektronisk priskatalog ved hjelp av EDI. Datakvaliteten sikres fordi katalogen alltid inneholder riktig artikkelnummer, riktig antall per forpakning, riktig pris m.m.
Det sørger for at du oppnår en effektiv ordrehåndtering: Ordrer mottas, føres automatiskinn i forretningssystemet og matches mot lagersaldo. Det sendes et ordresvar umiddelbart,med informasjon om hvilke varer kunden får, hvor mye han/hun får, og nøyaktig når varene vil bli levert. Ingen skrivefeil, ingen feilkilder.
I stedet for å arbeide reaktivt kan din ordreavdeling i stedet arbeidet med salg og kundepleie. På den måten skaper eOrder stor verdi både for din bedrift og for dine kunder.
Leveringsvarsling
I eOrder-tjenesten inngår leveringsvarsling. Leveringsvarsling er viktig for å skape tydelighet og det oppfyllerkravene som bl.a. logistikkoperatører har når det gjelder håndtering av tredjepartslogistikk (3PL). De må nøye planlegge sin virksomhet og det skaper problemer hvis en levering ikke kan mottas.
De fleste av kundene dine har antagelig krav eller ønske om leveringsvarsling. Det gir tydelig informasjon om leveringer som kommer, og hva forsendelseninneholder. På den måten er man forberedt, og kan sørge for tilgjengelig plass ved ankomst.
Vi har inkludert leveringsvarsling i eOrder fordivi vet hvor viktig dette er for at hele ordrekjeden skal bli så smidig som mulig.
Vil du komme i gang med eOrder?
Dette er løsningen for deg som arbeider med ordrehåndtering i Order to Cash-prosessen. Har du behov for å effektivisere ordreprosessen mellom deg og kundene?