«Det er avgjørende både for planeten og for vår suksess at vår virksomhet er bærekraftig. Det påvirker arbeidet på alle plan.»
FN definerer bærekraftig utvikling som utvikling som imøtekommer dagens behov uten å ødelegge mulighetene for at kommende generasjoner skal få dekket sine behov. Klimaendringene er reelle, og vi må alle intensivere innsatsen og revurdere våre prosesser og vår praksis.
Virksomheter som klarer å tilpasse seg endringer best, vil oppnå de største fordelene i årene som kommer.
Vi arbeider kontinuerlig med å redusere vårt klimaavtrykk. En bærekraftig virksomhet gir ikke bare fordeler for oss, men også for våre kunder, som ofte har høye miljømål.
Endring gjennom innovasjon
Allerede i 1988 introduserte vi det klorfrie papiret «Strålfors noll» for å redusere vår bruk av kjemikalier, og i 1997 var vi en av de første virksomhetene som fikk det nordiske miljømerket (Svanemerket).
Vi mener at smartere og mer effektive kommunikasjonstjenester bidrar til å skape en renere fremtid. Vi ser allerede nå hvordan våre kunders miljøpåvirkning reduseres som følge av digitalisering og mindre printvolumer.
Våre mål
Vi arbeider kontinuerlig med å redusere vår miljøpåvirkning. Det overordnede miljømålet er at virksomheten skal være fossilfri innen 2030.