Omnikanal møter digitaliseringens nye krav
Digitaliseringen påvirker oss alle – hvordan vi opptrer som forbrukere, hvilke krav vi stiller til kommunikasjon, og hvordan vi kjøper produkter og tjenester. Det er helt klart at forbrukerne forventer seg mer og personlig kommunikasjon i de kanalene som passer dem, når det passer dem. De forventer omnikanal.
Ny teknologi leder til nye ideer, rask konkurranse og disruptive forretningsmodeller. Dette stiller krav, men skaper samtidig en rekke nye muligheter for moderne bedrifter og virksomheter. Én innsikt er imidlertid viktigere enn noen annen: Vi kan ikke fortsette som vi alltid har gjort uten å vektlegge omnikanal.
Det er flere grunner til dette:
- Digitalisering betyr økt konkurranse, og det finnes ikke lenger noe sikkert hjemmemarked. Forretningsmuligheter oppstår overalt, hele tiden.
- Digitalisering er transparens, og kunden bestemmer. Kundene forventer seg fra nå av høyeste kvalitet, og de vil alltid sammenligne dine leveranser med de aller beste.
- Digitalisering er innsyn og kontekst. Derfor må fremtidens forretninger være bærekraftige og rettferdige. Alt dreier seg om tillit og pålitelighet.
Kundene bestemmer med omnichannel-løsninger
All vellykket kommunikasjon i dag er forbrukerdrevet. Alle forbrukere har ulike preferanser, holdninger og digital modenhet. Derfor er det så viktig med omnichannel kommunikasjon.
Vi vet at 77 % av alle i Norden selv ønsker å kunne velge hvordan de kommuniserer med bedrifter og myndigheter. Og at ingen enkeltkanal passer for alle forbrukere eller alle typer kommunikasjon.
Vi vet også at ingen enkeltkanal passer for alle forbrukere eller alle typer kommunikasjon. Du trenger omnichannel for å kunne kommunisere konsekvent, autentisk og effektivt i alle kanaler.
Med Omnikanal kan kundene dine:
- selv velge kommunikasjonskanal
- motta informasjon på den måten de foretrekker å være i dialog med deg
- få relevant informasjon til rett tid
- lese informasjon fra deg når og der det passer dem
Vi tilrettelegger omnikanal i praksis
For å kunne gjøre bedre og smartere forretninger må du kommunisere i Omnikanal. Den store utfordringen ligger i å tilpasse seg mottakerne og gi kundene den opplevelsen de forventer, både i fysiske og digitale kanaler. Det kan vi hjelpe deg med.
PostNord Strålfors håndterer 466 millioner papirbrev og 488 millioner digitale meldinger i Norden hvert år – i alle kanaler. Vår styrke er at vi kan håndtere store mengder variable data og gjøre all kommunikasjon attraktiv for den enkelte mottaker. Vi tenker alltid omnikanalløsninger. Vi er Omnikanal.
Omnikanal-analyse
Vi hjelper deg med å analysere data og deretter spre informasjonen i flere kanaler. Toveiskommunikasjon mellom deg og kundene dine er også mulig. Du kan for eksempel sende en avtale til en digital postkasse og la mottakeren signere den og sende den tilbake.
Alle PostNord Strålfors' omnikanalløsninger støtter kommunikasjon i omnikanal. Med oss som digital partner kan du la kundene bestemme.
Vil du vite mer om Omnikanal?
La ekspertene våre hjelpe deg med å analysere kundedata og påse at kommunikasjonen med den enkelte kunde foregår på den måten kunden selv ønsker.