Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Fokus på kundedialog og en brukervennlig betalingsopplevelse er veien til kortere kredittider og en bedre kundeopplevelse.
Redusert kredittid og sikre totalløsninger for kundekommunikasjon
Innen kreditthåndtering, inkasso og factoring fokuseres det på å hjelpe skyldneren med å bli gjeldfri og redusere kredittiden for kundene. Men mange fakturaer betales unødvendig sent eller i verste fall ikke i det hele tatt. Utydelig kommunikasjon og betalingsløsninger som ikke er tilpasset mottakeren, blir tidkrevende for både selskapene, skyldnerne og kundene. Det skaper ikke minst en dårlig kundeopplevelse.
Ved å fokusere på kundedialogen og betalingsopplevelsen har kreditthåndterings- og inkassoselskapene store muligheter til å redusere kredittiden, beholde gode kunderelasjoner og hjelpe skyldnerne med å få en sunnere økonomi.
PostNord Strålfors tilbyr kundetilpassede og sikre kommunikasjonsløsninger som hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å følge lover og forskrifter i den sterkt regulerte bransjen.