Automatisert dokumentdistribusjon effektiviserer Landkreditt Forsikring

Industrier Bank, Finans & Forsikring

Kundecase i video:


Landkreditt Forsikring er en del av finanskonsernet Landkreditt, som med en historie som går tilbake til 1915, har vært en viktig aktør innen finansielle tjenester for både landbrukskunden, privatpersoner og næringslivet. For å møte økende regulatoriske krav og forbrukernes forventninger om rask og fleksibel kommunikasjon, måtte selskapet modernisere sin dokumenthåndtering.

Solveig Synnøve Olsen, systemutvikler i Landkreditt Forsikring Solveig Synnøve Olsen, systemutvikler i Landkreditt Forsikring

-Vi har behov for å kunne gjøre store distribusjonsutsendelser, og trenger derfor enkle og fleksible løsninger, forteller Solveig Synnøve Olsen, systemutvikler i Landkreditt Forsikring. Vi har derfor inngått et samarbeid med PostNord Strålfors for å håndtere våre fakturaer og andre viktige dokumenter.

Forsikringsbransjen er preget av kompleks kundekommunikasjon, med mange dokumenter som må sendes til kundene via ulike kanaler. PostNord Strålfors tilbyr løsninger som gir Landkreditt Forsikring fleksibilitet til å nå kundene via deres foretrukne kanaler.

– Vi kan nå oppdatere en forsikring uten å bekymre oss for hvordan dokumentene distribueres, sier Ida Katt Lindholm, forsikringsrådgiver i Landkreditt Forsikring. Alt skjer automatisk, og vi har merket at kundene ikke ringer like mye for å etterlyse dokumenter som før.

«PostNord Strålfors sørger for at all distribusjon skjer på en sikker måte, i tråd med regulatoriske krav, og til rett tid. Dette har gjort det mulig for Landkreditt Forsikring å forbedre sine prosesser og kundeservice samtidig som de kan fokusere mer på kjernevirksomheten.»

PostNord Strålfors sørger for at all distribusjon skjer på en sikker måte, i tråd med regulatoriske krav, og til rett tid. Dette har gjort det mulig for Landkreditt Forsikring å forbedre sine prosesser og kundeservice samtidig som de kan fokusere mer på kjernevirksomheten.

– Overgangen til den nye løsningen har vært helt smertefri, forteller Solveig Synnøve Olsen. Samarbeidet har i stor grad forenklet dokumenthåndteringen for Landkreditt Forsikring, noe som gir større trygghet og fleksibilitet i en stadig mer digitalisert bransje.

De interne prosessene er effektivisert, og det er tydelig at kundene opplever bedre oppfølging. Med en robust løsning for dokumentdistribusjon er Landkreditt Forsikring nå godt rustet til å møte fremtidige behov og fortsette å levere kundeopplevelser av høyeste kvalitet.

Kom i gang!

Har du, akkurat som Landkreditt, behov for å håndtere store mengder dokumenter som skal sendes til kunder i ulike kanaler? Ta kontakt med en av våre eksperter, så hjelper vi deg med å finne den rette løsningen for din bedrift.

Kontakt oss

Inspirasjon og fordypning

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet

Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Access Interactive. Hvordan kan kundene bli nysgjerrige på utsendelsene våre?

Interactive

Med Interactive gjør du kundene nysgjerrige på utsendelsene dine! Forbedre kundeopplevelsen ved å tilpasse kommunikasjonen etter mottakeren, både når det gjelder innhold og utkanal.

Løsninger som styrker markedsposisjonen for nordiske forsikringsselskaper

Løsninger som styrker markedsposisjonen for nordiske forsikringsselskaper

Kontinuerlige kostnadsinnsparinger og nye konkurrenter skaper utfordringer for forsikringsbransjen. Tilpasset kundekommunikasjon og effektiv skadehåndtering i sikre kanaler er selve grunnlaget for konkurransekraft.