Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Hvordan ser fremtidens kundekommunikasjon ut?
Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors anbefaler selskaper å være forberedt på det uventede. Med fleksible og kanaluavhengige løsninger er det mulig å fortsette å levere til kundene slik de vil i fremtiden.

I skoene til kunden
Vi har alle hatt dårlige kundeopplevelser. Men hvordan kan det være at selskaper ikke er klar over gjentatte smertepunkter? Kanskje de bare må bli flinkere til å lytte. Forsker Per Kristensson ser store konkurransefortrinn når bedrifter skaper verdi sammen med sine kunder.

Fra kontantløs betaling til kontaktløs – slik endret betalingsmønsteret i Norden seg
Kommer du fremdeles til å bære rundt på en lommebok om fem år? Antagelig ikke. Digital teknologi åpner for ny kontaktløs betaling som integreres bedre i kjøpsopplevelsen.

Bedrifter bekjemper covid-19-krisen med innovasjon
Koronaviruset har tvunget bedrifter over hele verden til å foreta raske omstillinger i virksomheten. Det har ført til en rekke nyskapinger, alt fra medisinsk verneutstyr til smarte møteverktøy. Nedenfor lister vi opp ti eksempler på nyskapinger som gjør at vi vil komme sterkere ut av krisen:

Møt vårt CX ekspertpanel
Få tilgang til intervjuer med ledende eksperter, som jobber strategisk med kundeopplevelse i sine bedrifter. Intervjuene fremhever ulike måter å jobbe med CX og gir verdifulle råd for hvordan man kan forbedre arbeidet med CX. Lær av de beste og overgå resten.


Kunnskapsdeling - en motor for innovasjon
Digital Commons beskrives ofte som en digital ressurs som er åpen for alle og kan brukes og utvikles fritt, med Wikipedia som et av de mest kjente eksemplene. Kunnskapsdeling gjennom Digital Commons øker nå også innenfor medisinsk forskning og smart cities.


eAkriv gir sikrere lagring av data
Har du laget et prosjekt som skal forandre verden? Eller trenger du bare å få bedre oversikt over fakturaene dine. Med eAkriv passer vi på at bedriften din sine viktigste dokumenter alltid lagres på en sikker måte.

Viktigheten av å være genuin
Oppblåste varemerkeløfter biter ikke på vår yngste forbrukergruppe. Det er bare én måte å vinne generasjon Zs hjerte på, det er å være genuin.

Tillit i digitaliseringens spor
Ulovlig bruk av personopplysninger og slurv med datasikkerheten har ført til flere store skandaler de siste årene. For at ikke den digitale økonomien skal sakke akterut, må bedriftene opprettholde forbrukernes tillit.

En guide på kundereisen
Enkelhet og transparens gjennom hele kundereisen er nøkkelen til å vinne kundenes tillit. Det tror tjenestedegisner Hilde Johannessen som har jobbet med kundeopplevelser i fire år i BEKK Consulting.


Hils på dine nye kollegaer
Når 50-tallister går i pensjon, tar generasjon Z over. Akkurat nå pågår det et generasjonsskifte på mange arbeidsplasser. Livsstilseksperten og adferdsforskeren Lovisa Sterna forklarer hva det innebærer for dynamikken.


Årets digitaliseringstrender
Er det en motsetning mellom økt personalisering og større krav på kundeintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, gir sine synspunkter på fem spørsmål bedrifter behøver å ta stilling til i 2020.

Teknologi forbrukere drømmer om
Ericsson Consumer & IndustryLab har undersøkt hvilken teknologi forbrukere håper på i fremtiden. Enklere innkjøp, raskere betalinger og mer treffsikre anbefalinger sto høyt på ønskelisten.

Hjelp til å navigere med nye spilleregler
I takt med at antallet betalingstjenester øker, blir det mer og mer viktig for bedrifter å inkludere betalingsstyring i sin omnikanalstrategi. Muligheten til selv å velge betalingsmetode styrker både lojaliteten og betalingsviljen.

Nye apper som retter seg mot drømmer
Få hjelp med hverdagsøkonomien. Nå sparemålene dine. Realiser drømmer. Analysetjenester er det nyeste innen appøkonomien og retter seg spesielt mot millenniumsgenerasjonen.

Etikk+teknologi gir nordisk fordel
Betalingsløsninger fra Kina og USA dominerer den globale e-handelen. Men midt imellom de to stormaktene forsøker den norske nykommeren Vipps å kapre en del av kaken.

Verdidrevet forbruk er blitt mainstream
Forbrukere har ikke bare høyere tillit til bedrifter enn til myndigheter, men de setter også sin lit til at næringslivet skal være en del av løsningen på politiske og sosiale problemer.

8 konsekvenser av økt forbrukermakt
De siste årene har det vært mye snakk om at forbrukerne får større makt, men hva betyr det i praksis, og hva gjør de med den? Her lister vi opp åtte tydelige tegn på at kunden har tatt kontrollen.

Vår tids megatrender
For å kunne skape en solid og vellykket strategi- eller scenarieprosess er det ifølge CIFS nødvendig at organisasjoner identifiserer megatrendene som kommer til å påvirke dem, og forbereder seg på effektene de kan få for virksomheten. CIFS regner følgende 14 strømninger i samfunnet som vår tids megatrender.

Hvor går kunden?
Med endret forbrukeratferd og en rask teknologisk utvikling er det et spørsmål mange søker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies benytter seg av scenarieplanlegging for å forberede kundene sine på ulike mulige fremtider.

Kontorene som gjør jobben morsommere
Dagens teknologi gjør det mulig å arbeide omtrent hvor som helst. Så hva kan et kontor tilby som det ikke er mulig å få via arbeidsrommet hjemme? Kanskje delte opplevelser og en boost for kreativiteten. Her er fem selskaper som ikke ser noen motsetninger mellom nytte og det behagelige.