Content hub

Gen-Z_16-9_Old_NO.jpg

Viktigheten av å være genuin

Oppblåste varemerkeløfter biter ikke på vår yngste forbrukergruppe. Det er bare én måte å vinne generasjon Zs hjerte på, det er å være genuin.

Stefan-Larsson_16-9.jpg

Tillit i digitaliseringens spor

Ulovlig bruk av personopplysninger og slurv med datasikkerheten har ført til flere store skandaler de siste årene. For at ikke den digitale økonomien skal sakke akterut, må bedriftene opprettholde forbrukernes tillit.

Hilde-Johannessen_16-9.jpg

En guide på kundereisen

Enkelhet og transparens gjennom hele kundereisen er nøkkelen til å vinne kundenes tillit. Det tror tjenestedegisner Hilde Johannessen som har jobbet med kundeopplevelser i fire år i BEKK Consulting.

Gen-Z_16-9.jpg
Anders-Parment_Expert.png

Hils på dine nye kollegaer

Når 50-tallister går i pensjon, tar generasjon Z over. Akkurat nå pågår det et generasjonsskifte på mange arbeidsplasser. Livsstilseksperten og adferdsforskeren Lovisa Sterna forklarer hva det innebærer for dynamikken.

Mattias-Noren_16-9_2.jpg
Mattias-Noren_Expert_NY.png

Årets digitaliseringstrender

Er det en motsetning mellom økt personalisering og større krav på kundeintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, gir sine synspunkter på fem spørsmål bedrifter behøver å ta stilling til i 2020.

Teknologi-forbrukere-drommer-om_16-9_NY.jpg

Teknologi forbrukere drømmer om

Ericsson Consumer & IndustryLab har undersøkt hvilken teknologi forbrukere håper på i fremtiden. Enklere innkjøp, raskere betalinger og mer treffsikre anbefalinger sto høyt på ønskelisten.

Hjelp-til-a-navigere_16-9_NYAST.jpg

Hjelp til å navigere med nye spilleregler

I takt med at antallet betalingstjenester øker, blir det mer og mer viktig for bedrifter å inkludere betalingsstyring i sin omnikanalstrategi. Muligheten til selv å velge betalingsmetode styrker både lojaliteten og betalingsviljen.

Nye-apper_16-9.jpg

Nye apper som retter seg mot drømmer

Få hjelp med hverdagsøkonomien. Nå sparemålene dine. Realiser drømmer. Analysetjenester er det nyeste innen appøkonomien og retter seg spesielt mot millenniumsgenerasjonen.

Etikk-teknologi_2_16-9_NY.jpg

Etikk+teknologi gir nordisk fordel

Betalingsløsninger fra Kina og USA dominerer den globale e-handelen. Men midt imellom de to stormaktene forsøker den norske nykommeren Vipps å kapre en del av kaken.

Verdidrevet-forbruk_16-9_NY.jpg

Verdidrevet forbruk er blitt mainstream

Forbrukere har ikke bare høyere tillit til bedrifter enn til myndigheter, men de setter også sin lit til at næringslivet skal være en del av løsningen på politiske og sosiale problemer.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_NO.jpg

8 konsekvenser av økt forbrukermakt

De siste årene har det vært mye snakk om at forbrukerne får større makt, men hva betyr det i praksis, og hva gjør de med den? Her lister vi opp åtte tydelige tegn på at kunden har tatt kontrollen.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Vår tids megatrender

For å kunne skape en solid og vellykket strategi- eller scenarieprosess er det ifølge CIFS nødvendig at organisasjoner identifiserer megatrendene som kommer til å påvirke dem, og forbereder seg på effektene de kan få for virksomheten. CIFS regner følgende 14 strømninger i samfunnet som vår tids megatrender.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Hvor går kunden?

Med endret forbrukeratferd og en rask teknologisk utvikling er det et spørsmål mange søker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies benytter seg av scenarieplanlegging for å forberede kundene sine på ulike mulige fremtider.

Google-16-9.jpg

Kontorene som gjør jobben morsommere

Dagens teknologi gjør det mulig å arbeide omtrent hvor som helst. Så hva kan et kontor tilby som det ikke er mulig å få via arbeidsrommet hjemme? Kanskje delte opplevelser og en boost for kreativiteten. Her er fem selskaper som ikke ser noen motsetninger mellom nytte og det behagelige.

x-enheter-illustration-16-9.jpg

X-enheter øker rommet for innovasjon

Med x-enheter kan storselskapene dra nytte av oppstartsselskapenes smidighet samtidig som en passende avstand til morselskapet gir muskler til å skalere opp virksomheten når tiden er moden. 

Kanalval-for-kundresan_16-9.jpg

Kanalvalg for kundereisen

Hvilken fase skal kommunikasjonen støtte? Behov og fokus varierer, det avhenger av hvilket trinn i kundereisen kunden befinner seg på. Funksjonen avgjør kanal og budskap.

Daniel-Ewerman_16-9.jpg

På kundens side

Forfatteren og foreleseren Daniel Ewerman er en av Sveriges fremste talsmenn for gode kundeopplevelser. Han har brukt de siste ti årene på å forsøke å få bukt med dårlig service.

Neuromarketing_16-9.jpg

Med sans for kommunikasjon

PostNord har ved hjelp av teknologi som tidligere var forbeholdt forskningens verden, undersøkt hvordan vår underbevissthet reagerer på administrativ kommunikasjon. Undersøkelsen viser at print fremdeles har høyt engasjement, men den digitale postkassen utfordrer.

Price-tags_16-9.jpg

Slik påvirker kundeopplevelsen betalingsviljen

Ville du ha betalt 100 kroner mer for et par bukser hvis butikkmedarbeideren sa at du kledde dem? Psykolog Lise Bergman Nordgren forklarer hvordan samme pris kan bli oppfattet som både høy og lav.  

Ashkan-Fardos_16-9.jpg

Har du misforstått begrepet digitalisering?

Å gjøre en analog tjeneste digital er bare en teknisk flytteoperasjon. Ekte digitalisering oppstår først når bedriftene forstår internett-generasjonens atferd. Det mener TEDx-foreleseren Ashkan Fardost, som er ekspert på digitalisering og disruptiv teknologi.