Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Ny tjeneste reduserer manuell håndtering av fakturafeil
Stadig flere økonomiavdelinger automatiserer virksomheten for å øke produktiviteten og frigjøre tid for medarbeiderne, slik at de får mer tid til å utføre verdiskapende aktiviteter. Til tross for dette brukes det fremdeles mange timer på manuell håndtering av fakturafeil. Det er både dyrt og tidkrevende.

Underleverandører ofte bedriftenes svakeste sikkerhetsledd
Datamengdene som transporteres i og mellom bedrifter og organisasjoner, øker konstant. Det øker risikoen for digitale trusler – ikke sjelden via små underleverandører med lavere IT-sikkerhet, sier Stephen Wolthusen, professor i informasjonssikkerhet ved NTNU.

Hvorfor leverandøren blir en bremsekloss i digitaliseringen
For mange organisasjoner er dagens digitaliserte prosesser en selvfølge, som forenkler og effektiviserer arbeidsrutinene og eliminerer arbeidskrevende manuelle oppgaver. Ønsket om å digitalisere er der, men noen ganger stikker ytre faktorer kjepper i hjulene. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvorfor leverandørene dine kan fungere som bremseklosser – les den her!

Slik får du med deg leverandørene på digitaliseringsreisen
Har du digitalisert prosessene for ordre- og fakturahåndtering? Gratulerer! Da kjenner du sikkert allerede de positive effektene. Kanskje har du også opplevd at leverandørene dine ikke henger med i digitaliseringen i samme takt som deg, men fungerer som bremseklosser i stedet. Her forklarer vi hvorfor det blir slik, og hvordan du får dem til å sette opp farten.

Løsningene som får leverandørene dine med på digitalisering
Er det vanskelig å få leverandørene dine til å henge med i digitaliseringen? Vi vet at mange bedrifter synes at det kan bli en overveldende oppgave å lære opp leverandører til å følge digitale arbeidsflyter. De mangler ofte både tid, ressurser og kompetanse. Risikoen er derfor stor for at digitaliseringen stanser opp. Heldigvis finnes det løsninger – her er tjenestene som får leverandørene med på reisen.

Seks digitale trender å følge med på i 2022
Er det noe de to siste årene har vist oss, er det at omstilling alltid er mulig. Aldri før har jobben og levemåten vår blitt endret så mye på så kort tid – og aldri før har digitaliseringen gått så fort i alle grupper i samfunnet.

Pandemien ga oss digitale møter – men hvor er arbeidsplassen?
Det siste året har overgangen til videomøter og digitale verktøy vært en løsning for å kunne fortsette å arbeide. Men vi er mange som har innsett at det ikke er nok som plan for hvordan vi skal arbeide i fremtiden.

Fjernarbeid på en sikker måte
Fjernarbeid stiller høye krav til riktig håndtering av data og sikker distribusjon. Det er også klokt å utarbeide digitale strategier for lagring og sikker tilgang til virksomhetskritiske dokumenter

Hvordan ser fremtidens kundekommunikasjon ut?
Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors anbefaler selskaper å være forberedt på det uventede. Med fleksible og kanaluavhengige løsninger er det mulig å fortsette å levere til kundene slik de vil i fremtiden.

Hils på dine nye kollegaer
Når 50-tallister går i pensjon, tar generasjon Z over. Akkurat nå pågår det et generasjonsskifte på mange arbeidsplasser. Livsstilseksperten og adferdsforskeren Lovisa Sterna forklarer hva det innebærer for dynamikken.

Årets digitaliseringstrender
Er det en motsetning mellom økt personalisering og større krav på kundeintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, gir sine synspunkter på fem spørsmål bedrifter behøver å ta stilling til i 2020.

Fem digitale trender som kommer til å forme 2021
Den raske digitaliseringen i 2020 endret måten vi kommuniserer på. En konsekvens av dette er at områder som digital tillit, personalisering og samtaledesign vil bli stadig viktigere for kundene i 2021. Det mener Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

Vår tids megatrender
For å kunne skape en solid og vellykket strategi- eller scenarieprosess er det ifølge CIFS nødvendig at organisasjoner identifiserer megatrendene som kommer til å påvirke dem, og forbereder seg på effektene de kan få for virksomheten. CIFS regner følgende 14 strømninger i samfunnet som vår tids megatrender.

Hvor går kunden?
Med endret forbrukeratferd og en rask teknologisk utvikling er det et spørsmål mange søker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies benytter seg av scenarieplanlegging for å forberede kundene sine på ulike mulige fremtider.

X-enheter øker rommet for innovasjon
Med x-enheter kan storselskapene dra nytte av oppstartsselskapenes smidighet samtidig som en passende avstand til morselskapet gir muskler til å skalere opp virksomheten når tiden er moden.

Har du misforstått begrepet digitalisering?
Å gjøre en analog tjeneste digital er bare en teknisk flytteoperasjon. Ekte digitalisering oppstår først når bedriftene forstår internett-generasjonens atferd. Det mener TEDx-foreleseren Ashkan Fardost, som er ekspert på digitalisering og disruptiv teknologi.