Content hub

Gen-Z_16-9_Old_NO.jpg

Viktigheten av å være genuin

Oppblåste varemerkeløfter biter ikke på vår yngste forbrukergruppe. Det er bare én måte å vinne generasjon Zs hjerte på, det er å være genuin.

Hilde-Johannessen_16-9.jpg

En guide på kundereisen

Enkelhet og transparens gjennom hele kundereisen er nøkkelen til å vinne kundenes tillit. Det tror tjenestedegisner Hilde Johannessen som har jobbet med kundeopplevelser i fire år i BEKK Consulting.

Mattias-Noren_16-9_2.jpg
Mattias-Noren_Expert_NY.png

Årets digitaliseringstrender

Er det en motsetning mellom økt personalisering og større krav på kundeintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, gir sine synspunkter på fem spørsmål bedrifter behøver å ta stilling til i 2020.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_NO.jpg

8 konsekvenser av økt forbrukermakt

De siste årene har det vært mye snakk om at forbrukerne får større makt, men hva betyr det i praksis, og hva gjør de med den? Her lister vi opp åtte tydelige tegn på at kunden har tatt kontrollen.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Vår tids megatrender

For å kunne skape en solid og vellykket strategi- eller scenarieprosess er det ifølge CIFS nødvendig at organisasjoner identifiserer megatrendene som kommer til å påvirke dem, og forbereder seg på effektene de kan få for virksomheten. CIFS regner følgende 14 strømninger i samfunnet som vår tids megatrender.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Hvor går kunden?

Med endret forbrukeratferd og en rask teknologisk utvikling er det et spørsmål mange søker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies benytter seg av scenarieplanlegging for å forberede kundene sine på ulike mulige fremtider.

x-enheter-illustration-16-9.jpg

X-enheter øker rommet for innovasjon

Med x-enheter kan storselskapene dra nytte av oppstartsselskapenes smidighet samtidig som en passende avstand til morselskapet gir muskler til å skalere opp virksomheten når tiden er moden. 

Kanalval-for-kundresan_16-9.jpg

Kanalvalg for kundereisen

Hvilken fase skal kommunikasjonen støtte? Behov og fokus varierer, det avhenger av hvilket trinn i kundereisen kunden befinner seg på. Funksjonen avgjør kanal og budskap.

Daniel-Ewerman_16-9.jpg

På kundens side

Forfatteren og foreleseren Daniel Ewerman er en av Sveriges fremste talsmenn for gode kundeopplevelser. Han har brukt de siste ti årene på å forsøke å få bukt med dårlig service.

Neuromarketing_16-9.jpg

Med sans for kommunikasjon

PostNord har ved hjelp av teknologi som tidligere var forbeholdt forskningens verden, undersøkt hvordan vår underbevissthet reagerer på administrativ kommunikasjon. Undersøkelsen viser at print fremdeles har høyt engasjement, men den digitale postkassen utfordrer.

Price-tags_16-9.jpg

Slik påvirker kundeopplevelsen betalingsviljen

Ville du ha betalt 100 kroner mer for et par bukser hvis butikkmedarbeideren sa at du kledde dem? Psykolog Lise Bergman Nordgren forklarer hvordan samme pris kan bli oppfattet som både høy og lav.