Content hub

shutterstock_646100272-16-9.jpg

Ny finansavtalelov fra 1.1.2023

Den nye finansavtaleloven er ventet å tre i kraft 1. januar 2023. Loven stiller krav til hvordan kommunikasjon med privatkunder kan foregå. Loven vil kreve endringer hos de fleste finansforetak. Målet er å styrke forbrukervernet og gjøre det tryggere som bankkunde i den digitale hverdagen vi lever i.

Payment-Management_16-9_2.jpg

Mer personlig kommunikasjon med smart bruk av kundedata

Å arbeide datadrevet gjør det mulig å nå ut med rett budskap til rett kunde i rett kanal. Men for å kunne fortsette med det må du overbevise kunden om at det er en vinn-vinn-situasjon der begge parter får utbytte av transaksjonen.

I-kundens-skor_16-9.jpg

I skoene til kunden

Vi har alle hatt dårlige kundeopplevelser. Men hvordan kan det være at selskaper ikke er klar over gjentatte smertepunkter? Kanskje de bare må bli flinkere til å lytte. Forsker Per Kristensson ser store konkurransefortrinn når bedrifter skaper verdi sammen med sine kunder.

Kundupplevelse_16-9.jpg

Hvordan ser fremtidens kundekommunikasjon ut?

Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors anbefaler selskaper å være forberedt på det uventede. Med fleksible og kanaluavhengige løsninger er det mulig å fortsette å levere til kundene slik de vil i fremtiden.

Gen-Z_16-9_Old_NO.jpg

Viktigheten av å være genuin

Oppblåste varemerkeløfter biter ikke på vår yngste forbrukergruppe. Det er bare én måte å vinne generasjon Zs hjerte på, det er å være genuin.

5-digitala-trender_16-9.jpg

Fem digitale trender som kommer til å forme 2021

Den raske digitaliseringen i 2020 endret måten vi kommuniserer på. En konsekvens av dette er at områder som digital tillit, personalisering og samtaledesign vil bli stadig viktigere for kundene i 2021. Det mener Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

Mattias-Noren_16-9_2.jpg

Årets digitaliseringstrender

Er det en motsetning mellom økt personalisering og større krav på kundeintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, gir sine synspunkter på fem spørsmål bedrifter behøver å ta stilling til i 2020.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_NO.jpg

8 konsekvenser av økt forbrukermakt

De siste årene har det vært mye snakk om at forbrukerne får større makt, men hva betyr det i praksis, og hva gjør de med den? Her lister vi opp åtte tydelige tegn på at kunden har tatt kontrollen.

Daniel-Ewerman_16-9.jpg

På kundens side

Forfatteren og foreleseren Daniel Ewerman er en av Sveriges fremste talsmenn for gode kundeopplevelser. Han har brukt de siste ti årene på å forsøke å få bukt med dårlig service.

Neuromarketing_16-9.jpg

Med sans for kommunikasjon

PostNord har ved hjelp av teknologi som tidligere var forbeholdt forskningens verden, undersøkt hvordan vår underbevissthet reagerer på administrativ kommunikasjon. Undersøkelsen viser at print fremdeles har høyt engasjement, men den digitale postkassen utfordrer.