Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Digital partner med et langt og nært samarbeid
En omnikanalløsning fra PostNord Strålfors er både tids- og kostnadsbesparende for Ikano Bank. Løsningen støtter også virksomhetens bærekraftsarbeid. Nøkkelen er et langsiktig partnerskap der vi utvikles sammen.

Lowells løsning revolusjonerer bransjen
Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

Behandling av forsikringskrav med kunden i fokus
Det norske forsikringsselskapet behandler flere hundre tusen forsikringskrav hvert år. For å sikre best mulig kundeopplevelse bruker selskapet en blanding av brukervennlige digitale tjenester og sensitivitetstrening for å sikre at kundens kontakt med selskapet holder høy kvalitet.

Vinner hjerter, tillit og markedsandeler med kundeopplevelse
I en tid der de fleste bankene konkurrerer om å bli den mest digitale, fokuserer Handelsbanken på kundeopplevelse – både digitalt og ved fysiske møter med bankrådgivere. Det store fokuset på kundeopplevelse har ikke bare vært med på å gjøre Handelsbanken til den mest foretrukne banken på alle bankens markeder, det bidrar også til å vinne markedsandeler.

AI og maskinlæring bidrar til individuelt tilpasset nettbasert trading og investering
Når det gjelder nettbasert trading, skiller Saxo Bank seg ut: Selv om selskapet er en lisensiert bank, er det et teknologiselskap i bunnen. Saxo Bank tilbyr plattformer for nettbasert trading til en variert kundegruppe og bruker kunstig intelligens (AI) og maskinlæring for å forutse behov og tilpasse plattformtilbudet.

Bilfinansiering med friksjonsfri kundekommunikasjon
I begynnelsen av 2018 opprettet Volvofinans Bank programmet Zero Friction for å sikre en mer friksjonsfri kundeservice og dermed bedre kundeopplevelsen. I dag har Volvofinans Bank den beste kundeservicen blant svenske banker, og antall årlige henvendelser til kundeservice er redusert med over 20 prosent.

HTML-faktura ble et enkelt valg for Nordea Finans
Nordea Finans sin store utfordring var å nå bredt ut til så mange kunder som mulig, til tross for de begrensninger som taushetsplikten innebærer. «HTML-faktura ble løsningen, og med faktura som en av våre viktigste kanaler, er dette en løsning som gjør at vi virkelig når kundene», forteller Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist i Nordea Finans.

Svea Finans digitaliserer betalingsløsningene
Svea Finans får levert en moderne løsning i form av omnikanal fra PostNord Strålfors. – Noe som gir oss større fleksibilitet ovenfor våre kunder. Det å få digitalisert løsningene gjør at vi sparer miljøet, noe vi er opptatt av, sier Jostein Vingsand, Business Developer i Svea Finans.

Rask og enkel plattform for digitale fakturaer
«Vi har har kjøpt omnikanalløsningen til PostNord Strålfors som sørger for at fakturaene havner der de skal basert på sluttkundenes ønsker», forteller Christian Gagnum, Head of Retail Partners & Direct to Consumer i Ikano Bank AB i Norge.

"Verden endres hele tiden"
Det finske trafikksikkerhetsverket, Trafi, har de siste årene digitalisert mange av sine tjenester. – De fleste innbyggerne ønsker å håndtere sine saker digitalt. De vil ha tjenester som er enkle å bruke og tilgjengelige når de trengs, sier Maaria Toikka, som leder utviklingen og koordineringen av Trafis elektroniske tjenester.

Bedre dialog forebygger betalingsanmerkninger
Med mer dialog og folkeopplysning vil inkassoselskapet OK Perintä hjelpe skyldnerne å ta bedre økonomiske beslutninger. Budskapet ”den nye tidens inkasso” blir formidlet i forskjellige kanaler, og fakturaen har fått oppdatert utforming basert på en eyetracking-undersøkelse utført av PostNord Strålfors.

Volvofinans: ”Kunden må selv velge”
Hvordan tilpasser man kundekommunikasjonen når stadig flere kunder velger e-faktura? Det er en av utfordringene som Volvofinans Bank står overfor.