Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Automatisert dokumentdistribusjon effektiviserer Landkreditt Forsikring
Landkreditt Forsikring er en del av finanskonsernet Landkreditt, som med en historie som går tilbake til 1915, har vært en viktig aktør innen finansielle tjenester for både landbrukskunden, privatpersoner og næringslivet. For å møte økende regulatoriske krav og forbrukernes forventninger om rask og fleksibel kommunikasjon, måtte selskapet modernisere sin dokumenthåndtering.

Frende Forsikring strømlinjeformer dokumenthåndteringen
Enestående kundeservice, banebrytende teknologi og dedikasjon til kundenes behov har satt Frende Forsikring i førersetet i forsikringsbransjen.

Fremtidens løsninger for bank og finans
Bank og finans må møte kundenes krav til kommunikasjon og sikkerhet. Strålfors gjør det mulig.

Sikker og effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon
Bank og finans må kunne håndtere innkommende post og digital kommunikasjon sikkert og effektivt. Digitalisering, distribusjon til riktige interne mottakere og lagring av all innkommende kommunikasjon bidrar til effektive prosesser med fokus på kunder og sikkerhet.

Digitalisert og tilpasset kundekommunikasjon innfrir forventningene
Kundene blir mer og mer digitale og forventer flere smidige kommunikasjonskanaler å velge mellom. Banker og finansieringsselskaper har i dag store muligheter til å tilpasse og utvikle sin kundekommunikasjon og sørge for at utsendelser havner i kundens foretrukne kanal.

Betalingsløsninger for dagens digitale behov
Hele 76% av svenskene mener at det er ganske eller svært viktig å kunne velge mellom forskjellige betalingsmetoder. Med betalingsløsninger som Vipps og Account-to-Account (A2A), får banker og finansieringsselskaper raskere innbetalinger, mer lønnsom drift, lavere kredittrisiko og mer fornøyde kunder.

Løsninger som styrker markedsposisjonen for nordiske forsikringsselskaper
Kontinuerlige kostnadsinnsparinger og nye konkurrenter skaper utfordringer for forsikringsbransjen. Tilpasset kundekommunikasjon og effektiv skadehåndtering i sikre kanaler er selve grunnlaget for konkurransekraft.

Slik holder forsikringsselskaper seg relevante på det endrede markedet
Forsikringsselskaper står overfor store utfordringer når de regulatoriske kravene øker, teknologien utvikles og nye generasjoner av kunder forventer fleksible og tilgjengelige kontaktveier. Maria Lund-Søltoft, som har lang erfaring fra forretningsutvikling i forsikringsbransjen, forklarer hvordan utviklingen påvirker forsikringsselskaper.

Personvern og sikker kommunikasjon i henhold til det enkelte lands regelverk
For forsikringsselskaper er det virksomhetskritisk at informasjon lagres og håndteres på en sikker måte. Hele kommunikasjonskjeden må være sikker, ellers risikerer man redusert tillit og dårligere konkurransekraft. For å redusere risikoene kreves det et aktivt og kontinuerlig arbeid. Les våre tre tips om personvern.

Styrk konkurransekraften med tilpasset kommunikasjon i riktig kanal og i rett tid
Forsikringstakere forventer raske og enkle kontaktveier i alle saker og kan enkelt bytte selskap hvis de er misfornøyde med sin opplevelse. Ved å tilpasse kommunikasjonen og betalingsmetodene etter hva kundene foretrekker, fremmes kundelojalitet, mersalg og nysalg.

Smidig skadeoppgjør med effektiv håndtering av innkommende kommunikasjon
Når ulykken er ute, forventer kunden et smidig og raskt skadeoppgjør. Treg saksbehandling eller utydelige svar kan redusere tilliten. For å forbedre kundeopplevelsen kreves det at forsikringsselskapet håndterer innkommende kommunikasjon effektivt uansett kanal og raskt finner riktig informasjon i hver sak.

Sikre kommunikasjonstjenester
Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge bransjelovene, og det er viktig at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottaker er sikker. Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å håndtere kommunikasjon raskt og kostnadseffektivt og samtidig holde høy datasikkerhet.

Tydelig kommunikasjon reduserer kredittiden
Reduser risikoene for forsinkede eller uteblitte betalinger ved å kommunisere viktige budskap raskt, sikkert og brukervennlig. Med sikker og automatisert håndtering av kommunikasjonen reduseres tidkrevende administrasjon, samtidig som informasjonen blir lettere tilgjengelig for den som trenger den.

Brukervennlig betalingsopplevelse i riktig kanal
Vi hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktig person og i riktig kanal med mulighet for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfaktura eller mobil betaling reduseres tiden fra oppfordring til handling, samtidig som fysiske fakturaer sikrer høy leveringssikkerhet.

En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid
Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.

Fra inndriving til fremtidig samarbeid mellom inkassoselskaper
Inkassobransjen utvikles etter hvert som stadig flere digitale løsninger utvikles og tillates. For å oppfylle sitt samfunnsansvar nå og i fremtiden må selskapene bruke teknologi for å gå fra inndriving til hjelpsomt kundefokus. Det mener Andreas Komnæs, leder for nye produkter og tjenester i Kredinor. – Bransjen må arbeide på nye måter for å oppfylle forventningene i samfunnet, sier han.

Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene
Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.

Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Les mer om hvordan PostNord Strålfors hjelper inkassobransjen med å overholde lover og regler i en sterkt regulert bransje ved hjelp av skreddersydde og sikre kommunikasjonsløsninger.

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler
Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.

Lowells løsning revolusjonerer bransjen
Lowell satser på digital tjenesteutvikling. Et av de viktigste initiativene er å tilby enkle og raske tjenester direkte i mobiltelefonen. – Vi ønsker å være ledende i bransjen, og da må vi hele tiden finne nye veier for å kunne gi kundene de beste løsningene, sier Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

HTML-faktura ble et enkelt valg for Nordea Finans
Nordea Finans sin store utfordring var å nå bredt ut til så mange kunder som mulig, til tross for de begrensninger som taushetsplikten innebærer. «HTML-faktura ble løsningen, og med faktura som en av våre viktigste kanaler, er dette en løsning som gjør at vi virkelig når kundene», forteller Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist i Nordea Finans.