Content hub

Eon_16-9.jpg

E.ON er klar for neste skritt

Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON. – For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital suksesshistorie

Skellefteå Kraft har foretatt en imponerende digital reise. Tross store utfordringer har de i dag en effektiv virksomhet med kanskje Sveriges beste kundeservice innen energibransjen. – Uten PostNord Strålfors’ kundefokus hadde vi aldri kommet så langt som dette, sier Eva-Lena Berglund, sjef for fakturering.

Løsninger som gir energi

Løsninger som gir bærekraftig effekt for energibransjen

Det pågår en omstilling i energibransjen. Omstillingen mot mer bærekraftig energi skjer samtidig som fokuset på å møte kundenes behov øker. Like viktig som sikker levering av elektrisk kraft er det å forstå kundenes nye behov og krav. Strålfors har 25 års erfaring med å samarbeide med energibransjen. Sammen med svenske energiselskaper tar vi sikte på 25 år til.

Loyalty-three-tip_16-9.jpg

Tre tips som øker dialogen med kundene

Kundekommunikasjon er en av de viktigste og kritiske faktorene for å beholde kunder og skape lojalitet. I urolige tider er dette en av de største utfordringene for aktørene i energibransjen. Energi- og strømforsyning er et av de heteste temaene i dagens samfunn. Men bryr kundene seg om hvem som leverer strømmen? Er prisen den eneste faktoren som avgjør hvilken leverandør man velger?

B2B-alla-agg-i-samma-korg_16-9.jpg

Legg alle egg i samme kurv når forretningskommunikasjonen skal digitaliseres

Med en stor andel bedriftskunder stilles det andre krav til forretningskommunikasjonsflyten enn med privatkunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager i PostNord Strålfors, oppfordrer derfor aktørene i energibransjen til å legge alle egg i samme kurv for å få maksimal nytte av å digitalisere og automatisere sine B2B-flyter. Her forklarer han hvorfor.

Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker

Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker

Tilgang til informasjon er alt, og viktigheten av å forstå kundens reise er mer avgjørende enn noen gang. Så hva gjør du når kundenes krav endres, samtidig som ledelsen forventer reduserte kostnader? Vet du hvordan du går videre? Sammen med oss starter du på en reise som gagner alle involverte parter.

Reduser kostnadene med automatiserte prosesserReduser kostnadene med automatiserte prosesser

Reduser kostnadene med automatiserte prosesser

I en verden i rask endring stiller kundene høyere krav. Da må dere som driver i energibransjen, kunne tilpasse kommunikasjonen i de rette kanalene – på en kostnads- og ressurseffektiv måte.

Sustainability_16-9.jpg

Bærekraftige prosesser krever smarte løsninger

Bærekraft er gjennomgripende og påvirker hele virksomheten. Det er den eneste veien å gå. Vi tar deg og kundene dine fremover og videre på rett spor.

Increased-loyalty_16-9.jpg

Økt kundelojalitet – redusert kundefrafall

Lojale kunder krever lydhøre leverandører. Våre fleksible løsninger bidrar til å redusere kundefrafallet i energibransjen.

B2B-effective-communication_16-9.jpg

Mer effektiv B2B-kommunikasjon

Vi tar hånd om hele fakturaflyten – både innkommende og utgående – i deres bedrifts- og myndighetskommunikasjon.

16-9_Kraftringen2.jpg

Kraftringen kjøpte en tjeneste – og fikk mangedobbelt tilbake

PostNord Strålfors har vært Kraftringens samarbeidspartner for fakturalevering og andre utsendelser i omnikanal, men er også en aktiv støtte i digitaliseringsprosessen.

16_9_AURA.jpg

Aura

Strøm er strøm, men den kan leveres med god kundeservice. Når produktene ikke skiller seg fra konkurrentenes, må man som bedrift finne andre måter å utmerke seg på.

Skelleftea-kraft_16-9.jpg

Mer fornøyde kunder takket være digitalisering

Skellefteå Kraft skal bli det beste energiselskapet i Sverige. Med bransjens mest fornøyde kunder er de på god vei.

Eon-omnichannel_16-9.jpg

Digitale fakturaer i omnichannel lønner seg

Resultat: mindre belastning på kundeavdelingen, økt salg på nettet, høyere kundetilfredshet og redusert kundefrafall.