Content hub
Categories level 1
Categories level 1

E.ON er klar for neste skritt
Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON. – For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.

Løsninger som gir bærekraftig effekt for energibransjen
Det pågår en omstilling i energibransjen. Omstillingen i Europa mot mer bærekraftig energi skjer samtidig som fokuset på å møte kundenes behov øker. Like viktig som sikker levering av elektrisk kraft er det å forstå kundenes nye behov og krav. Strålfors har 25 års erfaring med å samarbeide med energibransjen. Sammen med norske energiselskaper tar vi sikte på 25 år til.

Tre tips som øker dialogen med kundene
Kundekommunikasjon er en av de viktigste og kritiske faktorene for å beholde kunder og skape lojalitet. I urolige tider er dette en av de største utfordringene for aktørene i energibransjen. Energi- og strømforsyning er et av de heteste temaene i dagens samfunn. Men bryr kundene seg om hvem som leverer strømmen? Er prisen den eneste faktoren som avgjør hvilken leverandør man velger?

Legg alle egg i samme kurv når forretningskommunikasjonen skal digitaliseres
Med en stor andel bedriftskunder stilles det andre krav til forretningskommunikasjonsflyten enn med privatkunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager i PostNord Strålfors, oppfordrer derfor aktørene i energibransjen til å legge alle egg i samme kurv for å få maksimal nytte av å digitalisere og automatisere sine B2B-flyter. Her forklarer han hvorfor.

Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker
Tilgang til informasjon er alt, og viktigheten av å forstå kundens reise er mer avgjørende enn noen gang. Så hva gjør du når kundenes krav endres, samtidig som ledelsen forventer reduserte kostnader? Vet du hvordan du går videre? Sammen med oss starter du på en reise som gagner alle involverte parter.

Reduser kostnadene med automatiserte prosesser
I en verden i rask endring stiller kundene høyere krav. Energibransjen kan tilpasse kommunikasjonen i de rette kanalene – på en kostnads- og ressurseffektiv måte.

Bærekraftige prosesser krever smarte løsninger
Bærekraft er gjennomgripende og påvirker hele virksomheten. Det er den eneste veien å gå. Vi tar deg og kundene dine fremover og videre på rett spor.

Økt kundelojalitet – redusert kundefrafall
Lojale kunder krever lydhøre leverandører. Våre fleksible løsninger bidrar til å redusere kundefrafallet i energibransjen.

Mer effektiv B2B-kommunikasjon
Vi tar hånd om hele fakturaflyten – både innkommende og utgående – i deres bedrifts- og myndighetskommunikasjon.

Digitale fakturaer i omnichannel lønner seg
Resultat: mindre belastning på kundeavdelingen, økt salg på nettet, høyere kundetilfredshet og redusert kundefrafall.