Content hub

Categories level 1

Categories level 1

Sikre kommunikasjonstjenester for kreditthåndterings- og inkassobransjen

Sikre kommunikasjonstjenester

Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge bransjelovene, og det er viktig at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottaker er sikker. Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å håndtere kommunikasjon raskt og kostnadseffektivt og samtidig holde høy datasikkerhet.

Tydelig kommunikasjon reduserer kredittiden

Tydelig kommunikasjon reduserer kredittiden

Reduser risikoene for forsinkede eller uteblitte betalinger ved å kommunisere viktige budskap raskt, sikkert og brukervennlig. Med sikker og automatisert håndtering av kommunikasjonen reduseres tidkrevende administrasjon, samtidig som informasjonen blir lettere tilgjengelig for den som trenger den.

Brukervennlig betalingsopplevelse i riktig kanal

Brukervennlig betalingsopplevelse i riktig kanal

Vi hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktig person og i riktig kanal med mulighet for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfaktura eller mobil betaling reduseres tiden fra oppfordring til handling, samtidig som fysiske fakturaer sikrer høy leveringssikkerhet.

En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid

En god betalingsopplevelse skaper bedre forutsetninger for redusert kredittid

Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.

Fra inndriving til fremtidig samarbeid mellom inkassoselskaper

Fra inndriving til fremtidig samarbeid mellom inkassoselskaper

Inkassobransjen utvikles etter hvert som stadig flere digitale løsninger utvikles og tillates. For å oppfylle sitt samfunnsansvar nå og i fremtiden må selskapene bruke teknologi for å gå fra inndriving til hjelpsomt kundefokus. Det mener Andreas Komnæs, leder for nye produkter og tjenester i Kredinor. – Bransjen må arbeide på nye måter for å oppfylle forventningene i samfunnet, sier han.

Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene

Slik kan inkassobransjen redusere personvernrisikoene

Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.

Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper

Sikre betalingsløsninger og økt likviditet for kreditthåndterings- og inkassoselskaper

For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Les mer om hvordan PostNord Strålfors hjelper inkassobransjen med å overholde lover og regler i en sterkt regulert bransje ved hjelp av skreddersydde og sikre kommunikasjonsløsninger.

Ny tjeneste reduserer manuell håndtering av fakturafeil

Ny tjeneste reduserer manuell håndtering av fakturafeil

Stadig flere økonomiavdelinger automatiserer virksomheten for å øke produktiviteten og frigjøre tid for medarbeiderne, slik at de får mer tid til å utføre verdiskapende aktiviteter. Til tross for dette brukes det fremdeles mange timer på manuell håndtering av fakturafeil. Det er både dyrt og tidkrevende.

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler

Alektum Group forbedrer kundeopplevelsen og øker innbetalingene med riktige kanaler

Konsernet Alektum Group driver virksomhet i 14 europeiske land. Hovedkontoret ligger i Göteborg, der også den sentraliserte IT-avdelingen ligger. Kjernevirksomheten er inkasso og til det kobles markeds- og kredittinformasjon, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbeidet med PostNord Strålfors siden 2000, og Strålfors’ løsning Omnichannel gjør det enklere for Alektum å få betalt.

Underleverandører ofte bedriftenes svakeste sikkerhetsledd

Underleverandører ofte bedriftenes svakeste sikkerhetsledd

Datamengdene som transporteres i og mellom bedrifter og organisasjoner, øker konstant. Det øker risikoen for digitale trusler – ikke sjelden via små underleverandører med lavere IT-sikkerhet, sier Stephen Wolthusen, professor i informasjonssikkerhet ved NTNU.

Eon_16-9.jpg

E.ON er klar for neste skritt

Det gikk ikke lang tid før digital kundekommunikasjon ble normalen for energiselskapet E.ON. – For bare noen år siden var det et supplement, nå er det helt motsatt. Det gjør det enklere for både kundene og oss, sier Mikael Bladh, Head of Back Office.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital suksesshistorie

Skellefteå Kraft har foretatt en imponerende digital reise. Tross store utfordringer har de i dag en effektiv virksomhet med kanskje Sveriges beste kundeservice innen energibransjen. – Uten PostNord Strålfors’ kundefokus hadde vi aldri kommet så langt som dette, sier Eva-Lena Berglund, sjef for fakturering.

Løsninger som gir energi

Løsninger som gir bærekraftig effekt for energibransjen

Det pågår en omstilling i energibransjen. Omstillingen i Europa mot mer bærekraftig energi skjer samtidig som fokuset på å møte kundenes behov øker. Like viktig som sikker levering av elektrisk kraft er det å forstå kundenes nye behov og krav. Strålfors har 25 års erfaring med å samarbeide med energibransjen. Sammen med norske energiselskaper tar vi sikte på 25 år til.

Loyalty-three-tip_16-9.jpg

Tre tips som øker dialogen med kundene

Kundekommunikasjon er en av de viktigste og kritiske faktorene for å beholde kunder og skape lojalitet. I urolige tider er dette en av de største utfordringene for aktørene i energibransjen. Energi- og strømforsyning er et av de heteste temaene i dagens samfunn. Men bryr kundene seg om hvem som leverer strømmen? Er prisen den eneste faktoren som avgjør hvilken leverandør man velger?

Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker

Energibransjen reduserer kostnadene med effektive løsninger som oppfyller kundenes ønsker

Tilgang til informasjon er alt, og viktigheten av å forstå kundens reise er mer avgjørende enn noen gang. Så hva gjør du når kundenes krav endres, samtidig som ledelsen forventer reduserte kostnader? Vet du hvordan du går videre? Sammen med oss starter du på en reise som gagner alle involverte parter.

B2B-alla-agg-i-samma-korg_16-9.jpg

Legg alle egg i samme kurv når forretningskommunikasjonen skal digitaliseres

Med en stor andel bedriftskunder stilles det andre krav til forretningskommunikasjonsflyten enn med privatkunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager i PostNord Strålfors, oppfordrer derfor aktørene i energibransjen til å legge alle egg i samme kurv for å få maksimal nytte av å digitalisere og automatisere sine B2B-flyter. Her forklarer han hvorfor.

Reduser kostnadene med automatiserte prosesserReduser kostnadene med automatiserte prosesser

Reduser kostnadene med automatiserte prosesser

I en verden i rask endring stiller kundene høyere krav. Da må dere som driver i energibransjen, kunne tilpasse kommunikasjonen i de rette kanalene – på en kostnads- og ressurseffektiv måte.

Sustainability_16-9.jpg

Bærekraftige prosesser krever smarte løsninger

Bærekraft er gjennomgripende og påvirker hele virksomheten. Det er den eneste veien å gå. Vi tar deg og kundene dine fremover og videre på rett spor.

Increased-loyalty_16-9.jpg

Økt kundelojalitet – redusert kundefrafall

Lojale kunder krever lydhøre leverandører. Våre fleksible løsninger bidrar til å redusere kundefrafallet i energibransjen.

B2B-effective-communication_16-9.jpg

Mer effektiv B2B-kommunikasjon

Vi tar hånd om hele fakturaflyten – både innkommende og utgående – i deres bedrifts- og myndighetskommunikasjon.

Ikano Bank

Digital partner med et langt og nært samarbeid

En omnikanalløsning fra PostNord Strålfors er både tids- og kostnadsbesparende for Ikano Bank. Løsningen støtter også virksomhetens bærekraftsarbeid. Nøkkelen er et langsiktig partnerskap der vi utvikles sammen.

Vis mer